Hoe bestanden/internetgeschiedens DEFINITIEF verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

berrege

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2011
Berichten
32
Hallo iedereen,

Over enkele maanden verkoop ik mijn computer en ik wil dat er geen enkele sporen meer van gewiste documenten en van mijn internetgeschiedenis nog opstaan. Dus zodat ze definitief verwijderd en niet meer achterhaald kunnen worden. Hoe kan ik dit doen?

Bedankt

(Ik wist niet goed in welk subforum deze vraag te plaatsen)
 
Wat dacht je van FileShredder ?

De gewiste bestanden kunnen dan niet meer worden teruggehaald.
 
Is met CC cleaner een "wipe free space" doen ook een goede manier? Is de internetgeschiedenis bv dan ook weg?
 
Ja, maar waarschijnlijk wel terug te halen via software. Dat wilde je toch niet?
 
Nee, inderdaad. Nu niet dat ik denk dat de toekomstige eigenaars dat gaan doen, maar je weet maar nooit.

Ik had nochtans gelezen op de website van CC Cleaner en op andere sites dat als je een paar keer free space wiping doet het heel moeilijk wordt om het nog terug te halen?
 
Free Space Wiping volstaat dus niet volgens jullie? Dit staat nochtans op de site van CC Cleaner:

(...) This means that, given the right software, someone could reconstruct all, or parts of files that you've deleted. For privacy and security reasons, you can set CCleaner to wipe the free areas of your hard disk so that deleted files can never be recovered.
 
Quote !!

"of files that you've deleted"

"to wipe the free areas "

Dubbel werk dus.....

Aan jou de keus hoor maar ik zou de gehele schijf in één keer laten killen......

Of CC voldoet is een tweede, maar ik gebruik het nooit.
 
Laatst bewerkt:
Als je de schijf formatteert of een nieuwe Windowsversie eroverheen zet dan kan iedereen met speciale herstelsoftware nog allerlei persoonlijke gegevens & bestanden terugvinden! Pas als de gegevens meerdere malen overschreven zijn dan zijn ze echt onvindbaar.

Gebruik dan om alles of een gedeelte v/d harde schijf verwijderen deze handleiding van Darik's Boot & Nuke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan