hoe bestanden te plaatsen of de ftp server van de kpn experiabox arv7519?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselbraaksma

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
ik heb nu de ftp server functie draaien op mijn experiabox maar ik wil er ook bestanden op kunnen zetten.
Als ik nu op een pc naar mijn server ga zie ik nergens een optie om er bestanden op te zetten, of moet ik dan een ander programma gebruiken (file server ofzo)?
Alvast bedankt voor de hulp

Wessel

Daar gebruik je een FTP-client voor

Mogelijke kandidaten:
  • Fireftp
  • Filezilla
  • Smartftp
  • WinSCP

ja maar daar heb ik weer een pc voor nodig en de hardeschijf hangt nu aan modem en dan is er geen pc meer nodig en dat wil ik zo houden en de experia box heeft een ftp client maar ik zie nergens waar ik er bestanden op kan zetten

Wellicht begrijpen we elkaar niet goed....

Ik versta onder de ftp server de plek waar de bestanden worden opgeslagen en waar je ze kunt benaderen en evt downloaden. (serve = aanbieden)

Om ze op die server te krijgen zul je ze eerst daar op moeten zetten
en dat doe je met een ftp-client.
In zo'n ftp-client maak je (normaal gesproken) een account aan met de volgende gegevens:
  • ftp-server waarmee je contact wilt leggen
  • username
  • password
en dan gebruik je dat account met die gegevens om verbinding te maken met de ftp-server
en dan kun je met die verbinding de bestanden uploaden
(meestal krijg je dan een in twee-en gedeeld scherm
met aan de ene kant de oorspronkelijke map waarin je bestanden staan
en aan de andere kant de map van de ftp-server waar ze naartoe moeten)

Laatst bewerkt:
he bedankt man het is gelukt ik dacht de je via het router ook wel files kon uploaden nou ja ik gebruik nu winscp en alles werkt perfect.
Als je hier in de buurt woonde verdiende je een biertje, bedankt man!

Nou, ik ben blij dat het gelukt is.
Geef dat biertje maar aan je buurman, ik heb geen visum voor Fryslân. :D

Er zijn ook andere oplossingen als een ftp cliënt. Namelijk de volgende:
1. Maak een netwerkverbinding met als adres bijv. \\server\share. Je schijf, die aan experia hangt, krijgt dan een letter. Hierna kun je de schijf als normaal lokaal station gebruiken.
2. Installeer Netdrive en vul de gegevens in. Ook hier geldt dat de schijf als lokaal station gebruikt kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan