Hoe beveiligd PDF-document ontgrendelen om te kunnen bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Hallo,
Ik heb een PDF-document (Acrobat), met afbeelding in diverse kleuren en tekst erop (soort van affiche), wat door de maker is beveiligd met documentbeperkingen. Niet toegestaan zijn Document samenstellen en Pagina uitnemen. Ik heb het wachtwoord niet.
Ik wil de tekst op diverse plekken wijzigen op een wijze, dat de kleuren worden behouden. Waarna ik het kan opslaan op datzelfde PDF-document en dan aanbieden aan de drukker voor een oplage.
De maker van het Pdf-bestand wenst daar niet meer aan mee te werken.

Ik zou dat graag zelf willen doen/kunnen, maar lijk veroordeeld tot het aanschaffen van een duur Acrobat Illustrator-abonnement of iets soortgelijks van een ander merk. Daar heb ik het geld niet voor over.

Nu zijn er enkele gratis programma's, zoals Inkscape of Scribus. Ik heb proefondervindelijk gemerkt, dat ze niet kunnen, wat ik wil. Of dat het zo ingewikkeld is, dat ik de weg kwijtraak. Ondanks uren, dagen proberen.

Nu zijn er ook nog gratis ontgrendelingsprogramma's op internet te vinden, om de beveiliging op te heffen, waarna het klusje kennelijk geklaard kan worden. Opgetogen om die verwachting, die bijvoorbeeld op deze pagina werd gesuggeerrd, ging ik aan de gang. Maar nee, niets werkte, volgens mij klopt er geen bal van al die mogelijkheden daar, heb ze allemaal geprobeerd. Ook tal van andere gratis PDF-veranderaars, die het klusje simpel zouden kunnen klaren, bleken volgens mij allemaal nep.

Mijn vraag is nu de volgende: wie weet serieuze gratis programma's, die het ook echt doen?
Hetzij illustratorprogramma's, dan wel ontgrendelingsprogramma's.

****LET OP: SVP NIET MET LINKS AANKOMEN, WAARVAN JE NIET WEET OF ZE WERKEN. GRAAG ALLEEN DIE OPLOSSINGEN, WAARVAN JE ZELF ZEKER WEET, DAT ZE , GELET OP WAT IK NODIG HEB, VOLDOEN*****

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Everhart. Het is uiteraard niet toegestaan om wachtwoorden te verwijderen van documenten die beveiligd zijn omdat ze eigenlijk niet voor jouw bewerkingen zijn bedoeld, dat is namelijk zelfs strafbaar omdat het gelijk staat aan digitale inbraak. Maar dat wist je al.

Ja, dat wist ik al. Heb je verder nog tips?
Want ik denk, dat Acrobat en andere dure alternatieven, zoals Corel Draw, een soort machtsblok vormen, samen met mensen, die geld willen verdienen met het werken met deze programma's.

Hoi,
Stuur mij het pdfke door (eventueel door het door te mailen door hier op gast0660 te klikken),ik zal het ontgrendelen voor u,zolang ik niet inga tegen copyright

****LET OP: SVP NIET MET LINKS AANKOMEN, WAARVAN JE NIET WEET OF ZE WERKEN. GRAAG ALLEEN DIE OPLOSSINGEN, WAARVAN JE ZELF ZEKER WEET, DAT ZE , GELET OP WAT IK NODIG HEB, VOLDOEN*****

Nou nou, je verlangt wat, waar je zelf, net als anderen, even wat tijd in moeten steken.
Zoek eens op pdf password remover.
Dan kun je zelf bepalen welke je het beste vindt.

Dan bestaat er nog de foxit pdf editor. Maar dan moet de beveiliging er af zijn.

NB, Gebruik je Word? Van het grootste machtsblok?

Laatst bewerkt door een moderator:
nou nou, je verlangt wat, waar je zelf, net als anderen, even wat tijd in moeten steken.
Zoek eens op pdf password remover.
Dan kun je zelf bepalen welke je het beste vindt.

Dan bestaat er nog de foxit pdf editor. Maar dan moet de beveiliging er af zijn.

Nb, gebruik je word? Van het grootste machtsblok?

****let op: Svp niet met links aankomen, waarvan je niet weet of ze werken. Graag alleen die oplossingen, waarvan je zelf zeker weet, dat ze , gelet op wat ik nodig heb, voldoen*****

Misschien even jouw ego opzij zetten en nog eens goed deze regel en de hele openingspost lezen.
Je gaat er van uit, dat ik zelf nog niets heb nagezocht. Niets is minder waar, lees eens goed? Ik heb er al een aantal uurtjes proberen op internet inzitten. Daarom kom ik hier met deze vraag. Niet direct de ander zo negatief invullen graag

Laatst bewerkt:
Hoi,
Stuur mij het pdfke door (eventueel door het door te mailen door hier op gast0660 te klikken),ik zal het ontgrendelen voor u,zolang ik niet inga tegen copyright
Hoi gast0660, bedankt voor jouw behulpzaamheid. E-mailen met bijlage versturen is echter niet mogelijk, heb ik net ondervonden.
Ik heb er trouwens behoefte aan op dit forum anoniem te blijven, dus liever niet. Maar bedankt voor jouw geste hoor!

Bestand van een ander die hem beveiligd heeft en die jij wil openen, anoniem willen blijven ?
Ik denk dat de sectie moderator hier maar eens naar moet gaan kijken.
Ik beveilig mijn documenten ook niet voor niets.
Heb even een melding gemaakt.

Bestand van een ander die hem beveiligd heeft en die jij wil openen, anoniem willen blijven ?
Ik denk dat de sectie moderator hier maar eens naar moet gaan kijken.
Ik beveilig mijn documenten ook niet voor niets.
Heb even een melding gemaakt.
Nog iemand, die zich geraakt voelt door iets in mijn berichten.
Ik wil, wat ik ook aan berichten post of heb gepost, gewoon anoniem blijven op dit forum.
En als ik een forumlid iets doormail, incl. de inhoud, is die anonimiteit foetsie.
Heeft niets te maken met het huidige topic.

En het barst van de software op internet, die claimt Pdf-bestanden te kunnen ontgrendelen of anderszins iets te kunnen, wat aan mijn behoefte hierin voldoen zou. Daarom stel ik hier mijn vraag. Mijn ervaring tot op heden: allemaal nep en een poging van de makers bepaalde programma's op de pc te installeren.

Laatst bewerkt:
Los daarvan wil je gewoon iets wat niet gewenst is. Beveiliging zit er niet voor niks op.
Maar zoals gezegd mag de sectie moderator dit toetsen.
Voor mij houd het op.

Hmm, Ego? Van wie?

Binnen 5 minuten een werkende versie:
pdf password.jpg

PDF_Password_Remover

En hier houdt het voor mij ook op.

Laatst bewerkt:
Los van jouw vervelende insinuaties rond anoniem wensen te zijn, bedoel je?
Ik denk, dat er op dit en eender welk soortgelijk forum bergen topics voorbij zijn gekomen, waar zaken in worden behandeld, die eigenlijk illegaal zijn, denk je ook niet?

Los daarvan wil je gewoon iets wat niet gewenst is. Beveiliging zit er niet voor niks op.
Maar zoals gezegd mag de sectie moderator dit toetsen.
Voor mij houd het op.

Dus omdat er op andere fora mee gewerkt wordt moet het hier ook maar ?
Ik zeg dan ga je daar maar even naartoe. Daar wordt je waarschijnlijk wel geholpen.
Mijn verwachting is dat deze gesloten wordt.
Je geeft zelf al aan dat het illegaal is.

Ik dacht dat het voor jou al was opgehouden? Toch nog even doorgaan met negatief doen?
Je verdraait mijn woorden. Ik schreef 'op dit en eender welk soortgelijk forum'. Vervelend, dat verdraaien en daar dan op reageren. Slechte zaak.
Dus omdat er op andere fora mee gewerkt wordt moet het hier ook maar ?
Ik zeg dan ga je daar maar even naartoe. Daar wordt je waarschijnlijk wel geholpen.
Mijn verwachting is dat deze gesloten wordt.
Je geeft zelf al aan dat het illegaal is.
NB: jouw tip werkt gewoon niet, althans niet bij mij. Spreek je eigenlijk wel de waarheid, heb je het daadwerkelijk geprobeerd of zit je maar een beetje te zieken, getuige de screenprint van Googlezoekresultaten met zogenaamde oplossingen?
Dat bedoel ik dus: ik stel een duidelijke vraag, maar nee, men leest gewoon niet wat er staat en plettert er als antwoord maar weer allerlei links op van niet-werkende oplossingen. Zo vervuil je dus juist dit forum. Het lijkt mij eigenlijk passender, als ik een melding maak bij de moderatie, want zo ontmoedig je gewoon vragenstellers.
Als de moderatie echter vind, dat ik hier iets illegaals doe, door te vragen naar werkende software, die pdf-documenten kan ontgrendelen en er een waaier aan oplossingen van op internet te vinden is, die volgens mij allemaal nep zijn, maar reden voor dit forum, dat niemand daar ook maar één vraag over mag stellen op dit forum, dan hoor ik dat ook graag.

Laatst bewerkt:
En volgens mij heb ik hier, afgezien van dat het niet werkt, niets aan, want ik kan de afbeelding van mijn PDF gewoon zien.
Hmm, Ego? Van wie?

Binnen 5 minuten een werkende versie:
Bekijk bijlage 266385

PDF_Password_Remover

En hier houdt het voor mij ook op.

En ook deze is nep, heb ik net gemerkt..... Vandaar mijn topic. Maar misschien bestaan dit soort programma's gewoon niet, misschien te mooi om waar te zijn....weet iemand hier nog een antwoord op misschien?

Laatst bewerkt:
Het openen en aanpassen van een pdf document welke beveiligd (en er dus duidelijk kenbaar is gemaakt door de maker dat men deze niet wenst aangepast te hebben) is illegaal. :)
Los van hoe je het doet en of het kan of niet.

.... ik denk, dat Acrobat en andere dure alternatieven, zoals Corel Draw, een soort machtsblok vormen, samen met mensen, die geld willen verdienen met het werken met deze programma's.
Eeh ja, want zei verdienen hun brood er mee?

Ik wil de tekst op diverse plekken wijzigen op een wijze, dat de kleuren worden behouden. Waarna ik het kan opslaan op datzelfde PDF-document en dan aanbieden aan de drukker voor een oplage.
De maker van het Pdf-bestand wenst daar niet meer aan mee te werken.
Dan is het te hopen dat de maker er geen werk van maakt anders zijn de zuur uitgegeven centjes (drukker) voor niks geweest...

Laatst bewerkt:
EUREKA! Weliswaar probeerversie, maar het Werkt!
Of is dit ook illegaal, dames en heren? ;)

Ja (waar jij het voor gebruik ten minste).

En ik begrijp je arrogantie niet bepaald. Wat je doet is niet iets om trots op te zijn. Nog buiten het feit dat je er zo lang over hebt gedaan het te bereiken.

Daar komt bij dat ik hoop dat de drukker zo slim is om eerst de oorspronkelijke auteur te contacteren. Voordat hij/zij zich medeplichtig maakt aan inbreuk op het auteursrecht.

Laatst bewerkt:
Het openen en aanpassen van een pdf document welke beveiligd (en er dus duidelijk kenbaar is gemaakt door de maker dat men deze niet wenst aangepast te hebben) is illegaal. :)
Los van hoe je het doet en of het kan of niet.

Eeh ja, want zei verdienen hun brood er mee?

Dan is het te hopen dat de maker er geen werk van maakt anders zijn de zuur uitgegeven centjes (drukker) voor niks geweest...

Kennelijk is het erg moeilijk voor lezers:

a. Mijn topic zorgvuldig te lezen
b. De ene cynisch of beschuldigend overkomende opmerking na de andere te maken.
Vreemde cultuur.

Om te beginnen, wat staat er o.a. in het openingsbericht? "De maker van het Pdf-bestand wenst daar niet meer aan mee te werken".

Ik ben op de hoogte van auteursrechten. Of het beveiligd is of niet, weet ik niet zeker. Ik kon 'm in elk geval niet bewerken, dus ik nam aan dat er dan sprake is van beveiliging. Nu ineens wel te openen dus. En te bewerken.
Aangezien, zoals mij nu blijkt, het ene na het andere PDF-document, dat op mijn pc staat, bewerkbaar is, lijkt mij er een verschil te bestaan tussen beveiliging (met wachtwoord?) als wel dat wanneer iemand een voor dat doel bestemd Acrobat-programma heeft, hij ineens veel PDf's van anderen kan bewerken. Of zit ik mis?

De maker heeft niets gezegd over auteursrechten en heeft weet, dat ik het (herhaaldelijk al) door anderen heb laten bewerken of dat van plan was. Zie ook aangehaalde zin.

De drukker heeft het ook al een keer gewijzigd, en dat weet de maker ook, want hij kreeg de bewerkte versie laatst toegestuurd, dus beste mensen, wat kan dan nog het probleem zijn?
Hij weigert ZELF toch mee te werken aan wijzigen van teksten? De reden is dat ie te druk is overigens. Waarover zou ik mij dan nog zorgen moeten maken?
Hij WEET toch, dat ik anderen zoek om het te bewerkstelligen?

Bovendien, de gegevens zijn door allerlei omstandigheden rond de activiteit voortdurend aan verandering onderhevig. Dat snapt hij ook wel.
Ik ben van mening, als ie komt met een auteursrechtenclaim, dan had ie dat allang moeten aangeven, toch? Bovendien heb ik 'm zwart betaald. :)

****IK HEB ER NU BEHOEFTE AAN, DE DISCUSSIE OP HET ONDERDEEL AUTEURSRECHTEN AF TE SLUITEN. DAT IS EEN ANDERE DISCUSSIE. IK BEN MIJ ER BEWUST VAN, HET IS VERDER MIJN VERANTWOORDELIJKHEID WAT IK DAARMEE DOE. HIER GAAT HET ER OM OF ER GRATIS SOFTWARE IS, OM ZELF PDF-BESTANDEN AAN TE BEWERKEN. OF DAAR VAN DE MAKER NOU TOESTEMMING VOOR IS OF NIET.****

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan