arjoderoon
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 mei 2007
hoe kan ik in onderstaande code inbouwen dat bij het plakken van de kolom in een worksheet, de macro eerst de beveiliging van deze sheet eraf haalt met het betreffende wachtwoord, en er na het plakken het wachtwoord weer op zet?
ik heb al op internet zitten zoeken maar ik kom er niet uit hoe ik dat hier in kan passen en op welke plek.
en hoe kan ik ervoor zorgen dat tijdens het runnen van de macro het scherm niet flikkert?
en de tweede vraag: ik wil graag dat als het wachtwoord er weer op gezet wordt, dat dan in de beveiliging geldt dat alleen de ontgrendelde cellen geselecteerd kunnen worden. Hoe kan ik dat erin meenemen?
Code:
Sub copyrange()
Dim ws As Worksheet
Dim ws1 As Worksheet
Dim cpy As Boolean
Set ws1 = ActiveSheet
last = ws1.Range("T" & Rows.Count).End(xlUp).Row
'hulpmiddel om de bron in de sheets te vinden
cpy = False
For Each ws In Worksheets
If cpy Then
ws1.Range("T1", "T" & CStr(last)).Copy _
Destination:=ws.Range("T1")
End If
If ws.Name = ws1.Name Then
cpy = True
End If
Next ws
End Sub
ik heb al op internet zitten zoeken maar ik kom er niet uit hoe ik dat hier in kan passen en op welke plek.
en hoe kan ik ervoor zorgen dat tijdens het runnen van de macro het scherm niet flikkert?
en de tweede vraag: ik wil graag dat als het wachtwoord er weer op gezet wordt, dat dan in de beveiliging geldt dat alleen de ontgrendelde cellen geselecteerd kunnen worden. Hoe kan ik dat erin meenemen?
Laatst bewerkt: