hoe bios update?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emily14

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
207
Hoi,

na veel gegoogle toch maar hier beland.. ik zit er namelijk over na te denken om een BIOS update te doen.
dit omdat ik veel gedoe heb met mijn videokaart. Geen enkele videokaart driver wil werken, al n paar keer windows opnieuw geinstalleerd, heeft niet geholpen. En ik las ergens op internet dat een BIOS update zou kunnen werken. probleem is dat ik niet weet hoe het moet, en van die sites word ik ook niet veel wijzer (te moeilijk).
ik heb (denk ik) al wel een goede update gevonden.. namelijk deze: http://support.acer.com/us/en/product/default.aspx?tab=1&modelId=57

iemand die mij kan helpen? ):
 
Hoi,

Vraag me af of dit met een up-gedate bios wel wil gaan lukken gezien het om een notebook gaat reist bi mij de vraag heb je na de schone installatie de chipset drivers als eerste geïnstalleerd en de vga driver die op de site van Acer wordt aangeboden want dat zou gewoon moeten werken. Wordt of is toch ook zo geleverd;)
 
bios geeft aan versie 1.33 dus dan zou dit idd niks uitmaken..

en waar in apparaatbeheer staan de chipset drivers? ik heb die niet geinstalleerd na de windows 7 installatie want mijn laptop gaf dat niet aan en werkte gewoon goed, op die videokaart driver na dan..(steeds als ik die installeerde kreeg ik een blauw scherm..)
 
maakt t nog uit welke chipset driver ik installeer van de acer site en welke vga driver?
 
Hoi,

Je gaf zelf een mooie link waar de download link wordt gegeven;)
 
Hoi,
Je zou ze 1 voor 1 kunnen proberen als het niet de goede is geeft hij deze vanzelf aan.Maar staat bij speccy links(even op klikken) bij moederbord niet meer gegevens?
 
bij mn moederbord staat dit:

Fabrikant Acer
Model Fuquene (Socket A)
Versie V1.33
Chipset verkoper NVIDIA
Chipset model nForce 560
Chipset herziening A2
Southbridge verkoper NVIDIA
Southbridge model nForce 560
Southbridge herziening A2
Systeemtemperatuur 86 °C
BIOS
Merk Acer
Versie V1.33
Datum 05/06/2008
PCI data
Slot PCI
Slottype PCI
Slot gebruik Onbekend
Bus breedte 32 bit
Slot benaming PCI Slot 1
Slot nummer 0
Slot PCI
Slottype PCI
Slot gebruik Onbekend
Bus breedte 32 bit
Slot benaming PCI Slot 2
Slot nummer 1
 
@Lange Pier,

Daar worden 4 chipset drivers aangeboden met zelfde datum waarvan 1 nieuwer maar die mcp67 dus welke wordt het daarom mij optie alle proberen.
 
ik heb die van 2009 gedaan. moet nu alleen nog de vga driver installeren..
 
Vga driver is geinstalleerd, laptop start op maar na een paar seconden blijft mijn scherm hangen. Na een paar minuten geeft hij aan: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld ..
 
Nog niet, ga ik zo proberen al denk ik niet dat het wat uitmaakt
 
Ik heb al zoveel dingen geprobeerd dat ik inmiddels niet zo goed meer weet wat ik nog meer kan doen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan