Hoe boot ik van Apacer USB Memory stick?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Ik wil booten met een laptop die geen floppy of cdrom drive heeft. Ik beschik wel over een netwerkport en usbport. Wie weet hoe dit te doen. In de setup kan ik geen optie vinden dat je kunt bootten van USB maar dit zegt niet alles. Weet iemand een oplossing?

Hoe maak je uberhaupt een Memory Stick bootable met bijvoorbeeld NT?

Als je al geen boot optie kan vinden voor usbboot in bios is het niet mogelijk.

Windows Nt pas niet opeen memorystick en wil daar ook niet van booten.

format {driveletter usbmem}: /s

Als je wilt booten om de harddisk opnieuw te installeren moet je dat doen met een externe floppy of cd-rom.
Een andere oplossing is, om de harddisk van de laptop tijdelijk in een gelijk waardige laptop te zetten MET cd-rom en of floppy.

Je kunt na terugzetten dan wel een hardware conflict krijgen, waardoor windows alsnog niet start.
Of de vraag "nieuwe hardware gevonden."

Booten vanaf een netwerk kan, maar daar heb ik (nog) geen ervaring mee.
Ik ben nieuwsgierig, en lees dus verder met je mee.

Succes.

Oke, maar hoe dan wel?

Als ik niet kan booten van de USB Stick omdat die mogelijkheid er niet is in de BIOS, hoe kan ik dan wel booten via de netwerkport?

hallo ik heb ook een probleem in mijn laptop zit een usb poort en er staat ook in de bios bij boot sequence usb en dan nog wat en ik heb een versie van winxp om vanaf op te starten met een usb stick maar computer wil niet booten vanaf die stick hij ziet hem volgens mij niet want ik heb ook een dvd-brander voor de usb maar die ziet die ook niet als ik opstart en wil booten vanaf dat ding please help me:cool:

hallo ik heb ook een probleem in mijn laptop zit een usb poort en er staat ook in de bios bij boot sequence usb en dan nog wat en ik heb een versie van winxp om vanaf op te starten met een usb stick maar computer wil niet booten vanaf die stick hij ziet hem volgens mij niet want ik heb ook een dvd-brander voor de usb maar die ziet die ook niet als ik opstart en wil booten vanaf dat ding please help me:cool:
Welkom op Helpmij.

Maak je even een nieuw topic aan? Dit topic is inmiddels flink belegen, en het is niet gebruikelijk om een vraag te gaan stellen in iemand anders zijn/haar topic.

Alvast bedankt. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan