Hallo,
Ik wil een tabel maken van medewerkers en een tabel van de cursussen die ze gevolgd hebben.
De ene tabel noem ik "Medewerkers" en de andere "Cursussen".
In tabel Medewerkers maak ik velden zoals: personeelsnummer, achternaam, voorletters, roepnaam enz. enz.
In tabel Cursussen maaik velden zoals: training, trainingsinstituut, locatie, datum enz. enz.
Hoe kan ik nu een relatie tussen die 2 maken, zodat ik straks in een query kan zien welke cursussen een medewerker gevolgd heeft?
De een kan nl. 10 cursussen gevolgd hebben en de ander 2.
In de tabel medewerkers is het misschien raar om daar al 20 velden in te ruimen voor alle mogelijke cursussen die ze gaan volgen...
ik kom er niet uit. Wie wil mij een opzetje geven?
Jos
Ik wil een tabel maken van medewerkers en een tabel van de cursussen die ze gevolgd hebben.
De ene tabel noem ik "Medewerkers" en de andere "Cursussen".
In tabel Medewerkers maak ik velden zoals: personeelsnummer, achternaam, voorletters, roepnaam enz. enz.
In tabel Cursussen maaik velden zoals: training, trainingsinstituut, locatie, datum enz. enz.
Hoe kan ik nu een relatie tussen die 2 maken, zodat ik straks in een query kan zien welke cursussen een medewerker gevolgd heeft?
De een kan nl. 10 cursussen gevolgd hebben en de ander 2.
In de tabel medewerkers is het misschien raar om daar al 20 velden in te ruimen voor alle mogelijke cursussen die ze gaan volgen...
ik kom er niet uit. Wie wil mij een opzetje geven?

Jos