Hoe brand ik dit het makkelijkst op DVD?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Feest
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Feest

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Hallo,

Ik heb een film gedownload maar nu weet ik niet hoe ik dit het makkelijkst op DVD krijg met de ondertiteling erbij.
De gedownloade map bestaat uit het volgende
- CD1
- CD2
- Sample
In CD1 en CD2 staan RAR-bestandjes als ik die uitpak dan krijg ik 2 AVI's: "CD1.avi" en "CD2.avi". Ik heb al de desbetreffende SRT-bestanden gevonden en deze lopen gewoon synchroon.
Kan ik CD1 en CD2 ook als hoofdstukken op CD zetten en daarbij dan de ondertiteling erbij zetten of moet dit perse eerst helemaal aan elkaar gezet worden AVI en SRT?

Alvast bedankt.

Kijk vooral ook eens naar deze site. Die behandelt alles op het gebied van omzetten van films en het ondertitelen ervan met losse srt (ondertitels) bestanden. Dit alles stap voor stap.
Klik bovenin in het beeld op de (horizontale) lila vakken voor een hoofdcategorie en klik vervolgens links (verticale lila vlakken) voor diverse opties binnen de hoofdcategorien.

Ik vond / vind de reeds geplaatste link ietwat "magertjes" in de uitleg, zeker voor een volslagen leek en gelet op jouw vraagstelling "plaats ik je gemakshalve" even in die categorie.
De link vertelt je eigenlijk helemaal niet HOE de ondertitels gevoegd moeten worden en da's nu net het meest lastige gedeelte van de hele operatie. Een .AVI omzetten naar een Video_TS map, bevattende .vob / .ifo en .bub bestandjes, is het eenvoudigste gedeelte van het hele proces.

Als je al je energie wil stoppen in het ondertitelen van de film, dan kun je de .avi ook op vrij eenvoudige wijze omzetten middels Nero Vision Express.

Da's eigenlijk een volautomatisch proces:

Start Vision Express, kies voor DVD, Video DVD maken, Videobestanden toevoegen (in dit geval 1 .avi film per keer) en klik vervolgens ALLE andere menu's door / weg (ze zijn voor de wat meer gevorderden).
Uiteindelijk kies je voor het branden naar ---->>> Harddisk. Waarom niet naar DVD? Welnu, heel simpel, je moet de ondertitels nog gaan toevoegen en dat zou je dus nog een DVD R kosten. In jouw geval zou je dan 4 DVD's R kwijt zijn en dat lijkt mij minder gewenst.
Je kunt desgewenst wel naar DVD RW wegschrijven, maar dat raad ik af. Tijdens het voegen van de ondertitels wordt er gelezen en geschreven vanaf / naar de RW en RW'tjes zijn nu eenmaal niet het meest snelle medium.

Succes!

ps. wordt niet ongeduldig als Nero Vision Express er de tijd voor neemt om de de .AVI om te zetten. Het proces duurt veelal NET ZO LANG als dat de film in minuten duurt.

Tip: laat de pc het liefst met rust tijdens het omzettingsproces, het kan je vervelende foutjes in de film en een vastlopende computer schelen.............

Laatst bewerkt:
De link vertelt je eigenlijk helemaal niet HOE de ondertitels gevoegd moeten worden en da's nu net het meest lastige gedeelte van de hele operatie. .....

Start Vision Express, kies voor DVD, Video DVD maken, Videobestanden toevoegen (in dit geval 1 .avi film per keer) en klik vervolgens ALLE andere menu's door / weg (ze zijn voor de wat meer gevorderden).
Uiteindelijk kies je voor het branden naar ---->>> Harddisk. Waarom niet naar DVD? Welnu, heel simpel, je moet de ondertitels nog gaan toevoegen en dat zou je dus nog een DVD R kosten. In jouw geval zou je dan 4 DVD's R kwijt zijn en dat lijkt mij minder gewenst.
Je kunt desgewenst wel naar DVD RW wegschrijven, maar dat raad ik af. Tijdens het voegen van de ondertitels wordt er gelezen en geschreven vanaf / naar de RW en RW'tjes zijn nu eenmaal niet het meest snelle medium.

Succes!

ps. wordt niet ongeduldig als Nero Vision Express er de tijd voor neemt om de de .AVI om te zetten. Het proces duurt veelal NET ZO LANG als dat de film in minuten duurt.

Tip: laat de pc het liefst met rust tijdens het omzettingsproces, het kan je vervelende foutjes in de film en een vastlopende computer schelen.............

Ik zie daar niet echt een beschrijving van het toevoegproces? :confused:

Die link had ik al gezien en dat lukt ook gewoon zolang het 1 AVI file is. Maar hoe werkt dit als ik 2 AVI's heb.
Dat had ik wel gezien in het verhaal van Pasja :)

Mumzel,

klopt. In mijn verhaal schrijf ik schrijf ik dat in de link een uitgebreide tutorial staat v.w.b. de subs toevoegen (sterker nog, zo'n 6 verschilende tutorials) en het verhaaltje over Vision Express is louter en alleen bedoeld om een andere manier aan te geven om bestanden van .AVI naar een Video_TS map te converteren. (Maar, ook dat stond reeds in het verhaal ;) )

Kijk vooral ook eens naar deze site. Die behandelt alles op het gebied van omzetten van films en het ondertitelen ervan met losse srt (ondertitels) bestanden. Dit alles stap voor stap
en dan de alternatieve manier:
Als je al je energie wil stoppen in het ondertitelen van de film, dan kun je de .avi ook op vrij eenvoudige wijze omzetten middels Nero Vision Express.

Da's eigenlijk een volautomatisch proces:

Laatst bewerkt:
Feest, ook het op 1 DVD zetten van 2 films zal je uiteindelijk gaan lukken, alleen vraag ik mij af of je daar in DIT stadium al aan toe bent?

Nog even los van de technische kwestie dat een gemiddelde speelfilm sowieso zelf maar met moeite op 1 DVD past (al dan niet na een behoorlijke inkrimpactie), laat staan dat je er 2 op krijgt.

Een gemiddelde .AVI bestaat uit zo'n >7.000.000 Kb, maar na een converteeractie naar bestanden in de Video_TS map, groeit 'ie meestal uit tot ruim 4 giga. Er gaan dus geen 2 films passen op 1 DVD. (Of je moet een hele dure double layer kopen, maar da's overwegend een vrij dure hobby)

Dit is gewoon één film maar opgedeeld in 2 stukken. Ze zijn idd ieder iets van 700 MB maar dat betekent dus dan gewoon dat deze film simpelweg niet op één DVD is te krijgen.

Okee dat is dan dus duidelijk.

Volgende vraag. Ik heb nu een paar afleveringen gedownload van een TV serie. Deze zijn zonder ondertiteling. Nu wil ik hier dus ondertiteling aan toevoegen en dan bijvoorbeeld 2 of 3 afleveringen op één DVD branden. Nu kan ik best één AVI bestand met ondertiteling omzetten zodat ik AUDO_TS en VIDEO_TS krijg maar als ik dit zo met 2 afleveringen doe dan krijg ik zeker 2x dezelfde bestanden.

Enig idee hoe ik dit makkelijk voor elkaar krijg?

Heb thuis namelijk wel een DVD met daarop 4 afleveringen ervan met ondertiteling en ook nog een leuk menu'tje maar die heb ik van iemand gekregen (die had hem ook niet zelf gemaakt).

Je kan in Clone DVD overbodige dingen weglaten, zoals trailers, andere talen e.d. en als het nodig is wordt de rest wat gecomprimeerd.
Kwaliteit is prima, je zal het verschil niet zien.

Ik ga best een heel eind met je mee, maar mijn ervaring (na het branden van vele tientallen films) is toch echt wel dat wanneer de compressie een waarde bereikt van rond de 60%, de kwaliteit van de film erg sterk achteruit gaat, tot en met zeer, zeer fletse kleuren.

Het is derhalve sterk afhankelijk van de grootte van de hoofdfilm hoe de kwaliteit uiteindelijk wordt. Tel daarbij op dat een DVD'tje slechts enkele dubbeltjes kost (tot 1 Euro) en de vraag die ik dan zou willen stellen luidt: "Waarom zou je voor die paar duppies genoegen nemen met ook maar 0,01% kwaliteitsverlies, daar waar bijv. DVD Fab de DVD keurig netjes doormiddenknipt?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan