Hoe breng ik firmware in/aan in een router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb dus een Medion wireless router, na veel gezoek en ingestel van de computers ga ik aannemen dat mijn router defect is en waarschijnlijk voorzien moet worden van nieuwe firmware.

Die heb ik kunnen vinden en kan ik downloaden....

Maar dan? Hoe breng ik dit in of aan in die router...ik snap het niet hoe dat moet.

groet,

Jean

Als je router defect is dan heb je waarschijnlijk ook niks aan een update,
Wat zijn jouw problemen precies met deze router, heeft hij het nog nooit gedaan of...
Met welke windows versies werk jij.

Jawel, de Medion heeft het zelfs perfekt gedaan. Echter, een paar dagen geleden had ik nog op beide computers XP prof staan. Weliswaar met een "luchtje" (niet echt origineel) maar het werkte. Toen ik in december de wireless router kocht sloot ik em aan op de computer die verbonden is via een Speedtouch 510 modem en binnen 5 minuten was de hele handel geconfigureerd. Op de andere computer een USB stick en voila, werken, gewoon tof en snel.

Vorige week echter was ik aan het downloaden van Kazaa en kreeg ik problemen. Op "deze" computer heb ik XP weggehaald en daar nu W98Se opgezet (ik heb geen CD van XP meer).

Als ik de router nu aansluit op deze computer en ik wil configureren moet ik naar een website, echter die vindt ie niet...krijg geen contact.

Op de andere computer, met die USB stick brand wel het lampje en heb ik maximaal (54) contact maar als ik daar op IE of Opera klik opent ie niet....

Alle lampjes op zowel de modem als de router branden gewoon.

Kan het zijn dat ik W98SE niet goed configureer?

Crazyheels,

Om te kijken of je windows98 wel goed staat kun je proberen om de kabel van je modem rechtstreeks aan je win98 computer aan te sluiten.
Dan zorgen dat je het internet weer op kunt.
Als dat werkt dan de router er weer tussen en kijken of je dan wel weer het www op kunt.
Ook dan zou je je weer via je brouwers in je configuratiescherm moeten komen.

Op dit moment internet ik en geef jou antwoord met een rechtstreekse verbinding, dus modem met kabel aan computer. Als ik mijn wireless router er tussen zet gebeurd er niets en krijg ik via IE6.0 geen kontakt met de config website van Medion.......

Om een upgrade te kunnen uitvoeren moet je toch in je router kunnen komen.
Heb je al een poging ondernomen om de router te resetten.
Meestal op de achterzijde een heel klein knopje wat je met een paperclip kunt indrukken.
Je gaat dan weer naar de fabrieksinstellingen.

Dank je wel voor je hulp, appericeer ik echt.
Ik heb op de Medion site een firmwareupgrade opgehaald, die heb ik gedownload.....maar nu? Wat moet ik nu gaan doen? Op de computer installeren?
Ben bang dat er wat verkeerd gaat.

Graag advies?

Dit is wat ik kon vinden.

Hier is de NL tekst versie aangezien je de duitse tekst krijgt bij die download

Handleiding om de webinterface van de MD40900 te herstellen

PC IP: 192.168.0.1 Subnetmask: 255.255.255.0
Router IP: 192.168.0.100 Subnetmask: 255.255.255.0
WEB img: webfileset_1_0_8.img

1. Het bestand webfileset_1_0_8.img en webflash.bat naar C:\ kopieeren
2. In Dos prompt naar c:\ gaan
3. Door te pingen naar 192.168.0.100 testen of de router nog reageert
(als dat niet het geval is, is de firmware defect, en moet de router opgestuurd worden.
4. Het bestand webflash.bat uitvoeren en MINIMAAL 2 minuten niets doen, en de router niet van de netspanning afhalen
5. Na een nieuwe reset van de router moet de web-user-interface weer normaal bereikbaar zijn.

Natuurlijk is dat weer op je eigen risico.............

Hier wil ik nog aan toevoegen dat je de firmware "flashen" dient te doen via een vaste verbinding.
Dus met behulp van een pc die met een utp kabel verbonden is met de router, en niet draadloos. :(
Ook geniet het de voorkeur om het met een machine te doen die draait op win2000 of win XP :D

Vaak zijn het de kleine dingetjes die je over het hoofd ziet.

Heb je gecontroleerd of het IP/TCP protocol is geinstalleerd in jouw netwerk?

Puppie; die tekst en dat bestandje heb ik ook gevonden en ondertussen gedownload, echter ik begrijp de tekst niet helemaal. Dat bestandje is een exe bestandje...kan ik die dan gewoon aanklikken en installeert dat bestandje zich dan gewoon, ergens?

Sjunnie; ik heb op deze machine Win98SE staan, die wil ik configureren, dat lukt me dus ook niet....maar ik begrijp wat je bedoeld...maar dat flashen....is dat dus gewoon het bestandje wat ik gedownload heb aanklikken en is het dan gebeurd?

Jogu42; Dat protocol is geinstalleerd, blijkt W98Se zelf te doen bij het installeren, ik kan alleen niet Lan installeren...ik snap het boekje ook niet, zou het graag willen dat iemand mij het stap voor stap kan uitleggen.

Jullie 3en, bedankt voor de info

Welke handelingen moet ikdoen om te pingen?

Enne; bij het IP/TP protocol (Netwerk) staat ook de ethernetkaart vermeld en bij eigenschappen wordt automatisch een adres toegediend...moet ik hier iets in veranderen?

Nou heren, de hele morgen bezig geweest met testen...de computers omgedraaid....maar ik kom echt tot de conclusie dat de router gewoon kapot is.

Dat flashen lukt ook niet, als ik dat bestandje download is dat in een formaat wat niet herkend wordt....

Ik ga dat ding terugsturen voor reparatie, W98SE upgraden tot XP home en dan hopelijk gaat het weer werken. Dit frustreert me tot en met.

Bedankt voor jullie hulp.....

sorry voor de laatste reactie..:confused:

Dat bestandje is ook geen bestandje wat je onder windows moet dubbelklikken, dat werkt idd niet.
ga naar start, uitvoeren, tik daar in command, en klik op ok
dan zit je in een dos-scherm, en kun je proberen of je verbinding krijgt door te pingen, typ dus:
"ping 192.168.0.100" (zonder aanhalingstekens) en druk op enter
als je bericht terug krijgt (4 keer) zit je goed :)
dan geef je de opdracht "webflash.bat" (enter) en wacht je een tijdje.
Ik geloof echter dat win98se dat niet kan, je hebt ofwel nog een extra bestandje nodig, of win2000/winXP. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan