• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Hoe Bron-data in 120 PowerQuery's handig te wijzigen?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

HansFRAP

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
209
Probleem
Ik een 10 afdelingen, elke afdeling heeft een eigen werkboek met 12 tabbladen voor het schrijven van uren.
De beheerder heeft een werkboek waarin, op basis van PQ, elke blad per afdeling opgehaald kan worden. Dit zijn daardoor: 10 afdelingen maal 12 maanden = 120 query's.
Nu wil men de afdelingsbestanden op een andere plaatsen gaan opslaan.
gevolg: 120 queries moeten aangepast worden.

Vraag
Is er een manier om de waardes in de bron van de P-query's snel, effectief te wijzigen?
(anders dan query: Openen, Wijzigen en Opslaan)

Zou toch met VBA moeten kunnen?
maw: hoe kan ik: Bron = Excel.Workbook(File.Contents("C:\Data\Afdeling 1.xlsx"), null, true), omzetten naar: Bron = Excel.Workbook(File.Contents("H:\AfdelingsData\Afdeling 1.xlsx"), null, true),
uit lijst in PQ?
 
Jec, Dank voor je antwoord.

Met nog wat doorzoeken ben ik op de site met info gekomen.
Hier wordt idd gevraagd (en beantwoord) of een PQ-bron verwijzing dynamisch kan worden gemaakt. Dat blijkt te kunnen .
Ik ga daarmee aan de slag.
(De link is dus wel wat anders dan die jij had aangegeven.)

Site met voorbeeld dynamische bronverwijzing vanuit Power Query: " //social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/18ac61ad-022b-4b24-9934-1c9d0cef23dd/how-can-i-create-dynamic-file-references-in-power-query?forum=powerquery "
(als ik hier een linkje van maak, krijg ik dus de link die Jec stuurde maar dat is niet de directe!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan