Hoe bureau accessoires herinstalleren

• Onderwerp starter Onderwerp starter fvds
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Hallo,

Ik heb Viste Home premium op de notebook.

Pas gekocht en ben eerst wat zaken aan het herschikken.
Ik heb o.m. de 'bureau accessoires' in 'startmenu' anders benoemd en wat programma's daaruit elders geplaatst (kwestie van voorkeur zeg maar).

Vista was het daar echter niet mee eens en heeft de het groepsmenu dat ik heb gerenamed naar 'bureau accessoires' leeg gemaakt.

Nou zullen de programma's nog wel aanwezig zijn, maar als newbie m.b.t. vista weet ik niet wat er standaard stond.

Zo op het oog zijn er twee voor de hand liggende alternatieve oplossingen :
a.) Herinstall bureau accessoires (waardoor de groeps map in het start menu vast ook weer goed komt)
Maar hoe dit te doen in Vista ?
b. Een overzichtje van de precieze opbouw van het groepmap in start menu van de bureau accesoires. het is even wat werk, maar ik maak de snelkoppelingen dan wel met de hand.

Wie weet raad ?

Bedankt,
Frank

Hallo Hanna,

Bedankt voor je reactie.

Is niet de oplossing die ik kies.
Ik heb er veel uren inzitten om te customizen en installeren.

Evt. met de hand opbouwen (zie mijn alternatief 2) is veel minder werk.

Groet,
Frank

Heb je hier wat aan dan?

Ik ben net nieuw aan het installeren dus alles staat er nog gewoon.

Hallo Hanna,

Hiermee kan ik de zaak weer netjes krijgen.
Top, Thx !!

Als je zin hebt, wil je mij dan ook nog op dezelfde manier helpen met de 3 submappen (systeemwerkset, tablet pc en toegankelijkhied) ?

Alvast bedankt !

Groet,
Frank

Hallo Hanna,

Hardstikke bedankt ...... nou vergeet ik te vragen om dit ook te doen voor de menumap systeembeheer.

Als je wilt dan heeeel graag, dan heb ik alles weer zoals het hoort.

Bedankt,
Frank

Frank, misschien heb je hier wat meer aan. Ik heb de standaard koppelingen van Vista Business in een zip gezet voor je. Het lijkt me dat deze voor Business en Home niet veel zullen verschillen en zover ik het nu kan zien heeft Business alleen maar meer functionaliteit dan Home.

Open Explorer via <Windows-toets> + <E> en kopieer onderstaande lokatie in de adresregel (als C: je installatieschijf is):
C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

Plaats dan de mappen uit de zip in deze map en je hebt dan meteen alle links weer terug van zowel Bureau accesoires als Systeembeheer.

Ps. De namen van de mappen in de zip zijn in het Engels, maar dat is doordat Vista geheel in het Engels is gemaakt. Het enige wat er bij de Nederlandse versie overheen zit is een Nederlandse schil met vertalingen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hanna bedankt weer, Vinnie82 slim ook,

Ga het weer netjes maken.

Bedankt,
Frank

bureau accessoires

goeien avond Vinnie82 ik was ook mijn bureau accessoires kwijt en ikstelde mijn vraag op de site hier en dan zag ik de discusie ik heb meteen gedaan wat je voorstelde en pats daar was het .Ik heb het uitgepakt en in de map documenten gezet is er een mogelijkheid dat ik dat terug in het : start- alleprograms : kan ik dat daar terug inkrijgen of kan dat niet.alvast bedankt voor de goed begrijpbare uitleg. Groetjes Mon

Vragen uit 2008 kunnen met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan