Hallo,
Ik wil van een excel werkblad via een button op dat blad telkens de waarden in cellen kopieren naar de eerstvolgende vrije cel in een database van een ander bestand.
Het lukt mij wel dit te kopieren naar een ander blad binnen hetzelfde bestand maar niet naar een ander bestand.
Ik wens de cellen A2, C7 en E3 van map1 tet kopieren naar A2, B2 en C2 van map2, telkens de eerstvolgende vrije regel.
Hartelijk dank voor de hulp.
Ik wil van een excel werkblad via een button op dat blad telkens de waarden in cellen kopieren naar de eerstvolgende vrije cel in een database van een ander bestand.
Het lukt mij wel dit te kopieren naar een ander blad binnen hetzelfde bestand maar niet naar een ander bestand.
Ik wens de cellen A2, C7 en E3 van map1 tet kopieren naar A2, B2 en C2 van map2, telkens de eerstvolgende vrije regel.
Hartelijk dank voor de hulp.
Code:
Sub macro1()
' Macro1 Macro
Application.ScreenUpdating = False
Sheets("sheet1").Range("a2").Copy
Sheets("sheet6").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial xlValues
Sheets("sheet1").Range("c7").Copy
Sheets("sheet6").Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial xlValues
Sheets("sheet1").Range("e3").Copy
Sheets("sheet6").Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial xlValues
Sheets("sheet1").Select
Range("a2").Select
End Sub
Laatst bewerkt door een moderator: