Hoe Certified Toolbar te verwijderen in Firefox?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcongevoelig

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Berichten
41
Beste supporters,

als Firefox opent dan opent automatisch een pagina als eerste met Certified Toolbar.
Deze staat niet binnen Firefox bij add ons / extensies. Ook niet bij te verwijderen programma's en niet via Verkenner te vinden in program Files.

Verder - en ik weet niet of dat met dit probleem te maken heeft - kan ik wel Hotmail.com binnen Firefox openen, maar kan vervolgens geen mail openen of folders binnen Hotmail.

Heb op deze pc Vista.
Het nodige al verwijderd met Super Antispyware free edition + Malware Bytes Anti Malware + CCleaner (in register)

Dank voor jullie responses.
Jan
 
Dank je edmoor voor je snelle reaktie. Ik lees op de pagina waarnaar je me verwijst 2 dingen te doen. De 1e daarvan is '
1. Certified Toolbar verwijderen
Ga naar start>configuratiescherm>software of programma's en onderdelen en verwijder daar het onderstaande indien aanwezig.
Certified Toolbar
Is Certified Toolbar niet in de softwarelijst aanwezig navigeer dan naar Certified Toolbar en gebruik hier de eigen uninstaller (unins000.exe) om de Certified Toolbar te verwijderen.'



In mijn bericht/vraag staat al dat ik daar al naar gekeken had, maar is niet mogelijk / niet zichtbaar.
Ik heb wel in Firefox /Opties/Algemeen de startpagina op default terug gezet.

2e punt op de pagina waarnaar je verwijst: staat o.a. "Post aansluitend de inhoud van dit log in je volgende bericht." => ik meen op dit forum ergens gelezen te hebben dat dit niet mag ???
 
Er staat veel meer dan alleen de verwijzing naar het configuratiescherm.
Je 2e punt begrijp ik niet helemaal, ik heb alleen maar pagina gevonden waar kennelijk het door jou gemelde probleem is opgelost.
 
mijn 2e punt? Ik lees op deze site het volgende: Op Helpmij.nl is het niet toegestaan logjes van bijvoorbeeld Hijackthis, Malwarebytes, Superantispyware te plaatsen cq na te (laten) kijken. . Op de pagina waarnaar je verwijst ( onder het eerste plaatje) staat: Post aansluitend de inhoud van dit log in je volgende bericht. .
Of kan ik dat overslaan en is het voor hier niet van toepassing?
nb. mijn probleem is nog niet opgelost hoor. Alleen als ik nu Firefox open, dan opent deze met de Mozilla homepage ipv een blanco page waarop Certified Toolbar staat.

Ik ga nog eens op mijn gemak betreffende pagina lezen waarnaar je verwijst.
 
Ok, dat is bedoeld voor het forum van die pagina zelf, niet voor Helpmij.
 
Dank je edmoor voor je snelle reaktie. Ik lees op de pagina waarnaar je me verwijst 2 dingen te doen. De 1e daarvan is '
1. Certified Toolbar verwijderen
Ga naar start>configuratiescherm>software of programma's en onderdelen en verwijder daar het onderstaande indien aanwezig.
Certified Toolbar
Is Certified Toolbar niet in de softwarelijst aanwezig navigeer dan naar Certified Toolbar en gebruik hier de eigen uninstaller (unins000.exe) om de Certified Toolbar te verwijderen.'



In mijn bericht/vraag staat al dat ik daar al naar gekeken had, maar is niet mogelijk / niet zichtbaar.
Ik heb wel in Firefox /Opties/Algemeen de startpagina op default terug gezet.

2e punt op de pagina waarnaar je verwijst: staat o.a. "Post aansluitend de inhoud van dit log in je volgende bericht." => ik meen op dit forum ergens gelezen te hebben dat dit niet mag ???
 
Het heeft een tijdje geduurd maar hier ben ik weer. Eind van het jaar en een eigen bedrijf: teveel te doen.
Ik heb uiteindelijk het prog Spyhunter gevonden en gekocht. Deze vond diverse regels met certified.toolbar erin. Is gerepareerd nu. Hoop dat het definitief is.
Overigens spyhunter kun je downloaden en een scan uitproberen. Dan krijg je de resultaten te zien, alleen repareren moet je het prog voor aankopen. Toen ik 'nee' zei kwamen ze terug met een aanbieding en later nog eens met een betere aanbieding. Uiteindelijk aangeschaft voor Euro 9.08

Firefox doet het ook weer - maar dat had met iets anders te maken. Een automatische update loste dat probleem op.

Bedankt voor alle hulp
 
Hoi,

Je kon net zo beter AdwCleaner installeren (Gratis) En de gevonden PUP's verwijderen aangezien AdwCleaner Certified Toolbar wel verwijderd.
Jammer dat je betaalt hebt voor zo'n programma die je proble(e)m(en) alleen met GELD kan oplossen.

Indien je niet weet hoe je AdwCleaner dient te gebruiken, Heb ik een handleiding voor je (Zie wat hieronder staat beschreven.)

* Handleiding AdwCleaner

Indien je de foutmelding: ''AutoIt Error
Line 2058 (File "C:\Documents and Settings\[name]\Bureaublad\adwcleaner.exe"):
Error: Variable used without being declared.
'' Krijgt, Open AdwCleaner en klik op ''Deinstallatie''
Daarna: download AdwCleaner hier opnieuw: http://general-changelog-team.fr/en/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner Sla het op je bureaublad op.
Rechtermuisknop op AdwCleaner & kies ''Eigenschappen'' Daarna klik je naast ''Ander pictogram...'' op ''Geavanceerd''
Vink het hokje ''Als Administrator uitvoeren'' aan. & klik op ''OK''.
Restart de PC, en open AdwCleaner.
Klik daarna op ''Verwijderen''
Indien, weer hetzelfde foutcode,
Probeer nogmaals.

Download AdwCleaner by Xplode naar je Bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters
  • Start AdwCleaner en klik Verwijderen
  • adwcleaner.png
  • Klik bij AdwCleaner – Information op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Restart Required op OK
Alle icoontjes verdwijnen van het Bureaublad, dit is normaal.
Je PC word opnieuw opgestart en er een opent logfile (C:\ AdwCleaner[xx].txt

Je kunt de logfile zelf Bekijken en/of Opslaan, en kijken wat er is verwijderd.

Als je Startpagina ook gehijackt was, stel dan de zoekmachine opnieuw in, deze word standaard door AdwCleaner terug gezet naar Google.com
 
Poekje bedankt. Ik neem dit mee. Ik kom er ondertussen achter dat Spyhunter enorm veel opstarttijd nodig heeft, niet te filmen.
 
Hoi,

Je kan Spyhunter uitschakelen bij het opstarten van Windows (Hoe staat hieronder vermeld.)

Windowstoets + R » Typ: msconfig » Ga naar het tabblet ''Opstarten'' » Vink het hokje van SpyHunter weg & Klik op OK. (Herstarten is nodig om de wijzigingen uit te kunnen voeren.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan