hoe check ik Windows 7 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Mijn windows 7 staat er nu ca.een half jaar op.Ik begin nu te twijfelen aan de kwaliteit.Kleine klachten zoals
gadgets die verdwijnen
traag starten
tijdelijk uitvallen van geluid
Nu stelt HP helpdesk dat ik na klachten over mijn nieuwe printer (HP photosmart C4680 ,die wel onder XP goed draait) toch eens moet kijken of via een andere met windows 7 gestuurde pc de klachten blijven bestaan.Dus twijfels over mijn pc.
Al met al ,twijfels over mijn besturing.Mijn vraag is dus.Bestaat er betrouwbare software die vast kan stellen of er iets mis is ?Zo mogelijk gevolgd door herstellen.
Ik ben een digibeet dus asjeblieft geen diepzinnig technisch verhaal.

Laatst bewerkt:
Ok, geen technisch verhaal, slechts enkele vragen én op dezelfde manier verwoord zoals jij het vraagt v.w.b. geen technisch verhaal; gaarne DUIDELIJKE antwoorden.

Een zich vreemd gedragend besturingssysteem wordt veelal door de gebruiker zelf veroorzaakt. Redenen hiervoor zijn dat er bijv. mensen zijn die het nodig vinden om niet gehinderd door al te veel kennis van Windows, in allerlei diepere menu's aanpassingen te verrichten waardoor Windows op enig moment het ook allemaal niet meer weet.

Vraag 1 : ben jij zo iemand die in allerlei besturingsmenu's allerlei instellingen hebt veranderd?
Vraag 2: wat doe je peridodiek aan onderhoud, a t/m e of minder / anders? De vereiste onderhoudsverrichtingen moeten MINIMAAL bestaan uit :
a. schijfopruiming
b. scannen op spyware
c. scannen op virussen
d. registercleaning
e. defragmentatie
Vraag 3: ben je iemand die graag veel verschillende software installeert, uitprobeert en er vervolgens niks meer mee doet?
Vraag 4: heeft er een 'hulpvaardig' familielid / kennis naar de machine 'gekeken' om je proberen te helpen?
Vraag 5: als je in het configuratiescherm naar apparaatbeheer gaat, zie je dan in de marge cirkels met rode kruisen erin en / of gele uitroeptekens?

Leuk he?
Je stelt een vraag en denkt antwoord te krijgen, maar daarvoor in de plaats krijg je 5 'lastige' vragen om je oren.................

Laatst bewerkt:
hoe check ik Windows 7?

Hartelijk dank voor de snelle reactie.Ik kan mij voorstellen dat er bij je behoefte bestaat aan meer informatie.Dus hier komt het.
antwoord 1:nee
2a:niets
2b:Ik ga er van uit dat avast dat doet,verder niets
2c:idem als b.
2d:sinds gisteren CCleaner.Ik weet alleen niet of het inderdaad werkt
2e:niets
3:Ja maar verwijder het meestal na het geprobeerd te hebben.Ik wil nog wel eens fotobewerkingssoftware proberen.Maar het is altijd minder dan Adobe.
4:nee
5:nee
Misschien is een kleine aanvulling nodig.Ik ben zeker geen computerhobbyist.Ik heb als gereedschap een pc ,vooral om mijn foto,s te bewerken en zeer binnenkort mijn ebayhandel weer op te pakken.Ik krijg er dan ook enorm de pest over in als het niet werkt.

Dan wordt het hoog tijd dat je a t/m e uitvoert. Ergens in de a t/m e zit je probleem. Als je dat allemaal uitvoert zijn je problemen met een klein beetje geluk ook weg.

Laatst bewerkt:
Voor Ccleaner heb ik een (wat veiliger) handleidinkje voor je:

Download : Klik
Rechtsboven de witte pijl in het groene vierkant.

Ok dan.

Installeer Ccleaner.
Begin daarna met het in de verkenner aanmaken van een mapje genaamd backup. Maak die nieuwe map in program files, in de hoofdmap van Ccleaner, anders gezegd, maak een nieuwe map IN Ccleaner en noem 'm backup.

Als dit is gebeurd, klik op het icoontje van Ccleaner (buroblad) en start de tool.
Klik onderin op "Analyseer" en vervolgens rechtsonder op "schoonmaken". Wacht tot de actie is voltooid.

Klik nu links in beeld op het icoontje van register (blauwe blokjes) en daarna onderin op: "scan naar problemen". Laat de tool zijn werk doen en als het gereed is kies je rechtsonder voor: "herstel geselecteerde problemen".

Ccleaner antwoordt met : "Wilt u de wijzigingen etc. etc. opslaan in een backup bestand?"
Kies : "Ja."

Ccleaner antwoordt met een popup. Check of de backup in de goede map terecht komt. -> de map die je zelf hebt aangemaakt, zo nee, zorg dat in het venstertje jouw eigen gemaakte backupmap als doelmap komt te staan.

Hierna verschijnt een venstertje met 3 opties, kies de middelste: "Herstel alle geselecteerde fouten".

Er wordt om een bevestiging gevraagd, kies "Ja".

Als de klus geklaard is, doe je ditzelfde nog een keer! Dit herhaal je totdat er geen fouten meer worden gevonden.

Herhaal daarna nog eenmaal stap 1 en 2 zoals hierboven vermeld (analyseer en scan naar problemen actie)

Voer verder geen enkele andere optie van Ccleaner uit, je zou je systeem ermee omzeep kunnen helpen. Doe alleen wat ik je adviseerde, dan kan er niets mis gaan.

Laatst bewerkt:
Ook goed aan te raden is Defraggler, van dezelfde makers als Ccleaner. Het defragmenteert een stuk sneller als het Windows defragmentatie programma.

hoe check ik windows 7?

Beide heren bedankt voor hun advies.Geweldig als je thuis komt dat je niet de enigste bent die bezig is geweest.Alleen het resultaat blijft uit.CCleaner werkte, dit in tegenstelling tot het defragmenteren ,razendsnel maar hoefde niet te cleanen.Er werdt alleen een naam gevonden van een programma dat niet(meer)aanwezig is.
Wat ik afwijkend van het advies heb gedaan is,dat ik het mapje backup voor ccleaner op het bureaublad heb geplaatst.Overigens geen bijzondere zaken.Ik heb de printer weer geinstalleerd maar zonder succes.
Ik hoop niet dat ik nu het zelfde advies als van HP krijg om windows 7 te herinstalleren! Het installeren zal wel meevallen ,maar alles backuppen en weer terug zetten .
Hoe dan ook ik hoor het wel.

Zonder achter je machine te zitten moet ik je een / het antwoord schuldig blijven.

hoe check ik windows 7?

Dat is het verschil;ik wel!De overeenkomst is ,ik weet het antwoord zeker niet!
Toch maar naar een prof.Voor je het weet ben je €100 kwijt en moet je een goede afloop je nog afvragen.
Toch bedankt,aan je ervaring heeft het niet gelegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan