• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe code te plaatsen in de persoonlijke werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Beste mensen,
Als je de VBA-editor opent is daarin het VBAProject (PERSONAL.XLS) niet zichtbaar. Heb je eenmaal een code in die werkmap geplaatst dan is het wel zichtbaar. Nu heb ik een bestandje waarvoor ik de code in VBAProject (PERSONAL.XLS) moet plaatsen. Nu heb ik dat gedaan door een macro op te nemen in die map en de code te wijzigen in mijn eigen code.
Maar er moet toch een manier zijn om code zonder omweg in VBAProject (PERSONAL.XLS) te zetten. Wie helpt mij uit de brand?

Beste CorVerm ;)

Je hoeft de code niet altijd in je persoonlijke werkmap aan te maken.
Je kan ze altijd van de ene map naar de andere slepen in de VBA editor.

Groetjes Danny. :thumb:

Hoi Cor,

je kunt ook eerst een persoonlijke macro map maken, en wel op de volgende manier.

Een persoonlijke macromap maken.

1. Kies: Extra > macro > Nieuwe macro opnemen
2. Macro opslaan in persoonlijke macrowerkmap
3. Macro opname stoppen
4. Kijk of je Persnlk.xls er nu wel staat.
Je hebt geen code opgenomen, dus de inhoud mag weg, je hebt alléén een map
aangemaakt.
5. Open de map modules van Persnlk.xls ,en klik rechts op module1 en verwijder de Module

Nu kun je gaan slepen.

Laatst bewerkt:
@ Danny
Dat werkt natuurlijk wel, maar Cor wil hem graag 'zonder omweg' in de personal.xls hebben (klopt toch, hè Cor?)

@ Cor
Gebeurt dat niet automatisch dan?
Bij mij wel.
Telkens als ik gedurende een Excel-sessie een macro aanmaak (in eender welk bestand) dan krijg ik bij het afsluiten de vraag: Wilt u de macro's opslaan in de Pesoonlijke Werkmap. Klikken op Ja, en dan zijn ze bij de volgende opstart beschikbaar in die Personal.xls

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn opmerking, want als het bij jou niet zo gaat: een echte oplossing heb ik niet voor je.

Succes,:thumb:
Ger

p.s inderdaad die Persnlk.xls van Ad becude, ik was aan het typen tijdens het antwoord van Ad

Laatst bewerkt:
Danny en Ger, hartelijk dank voor het meedenken.

In dit geval heb ik er niets aan om de macro te verslepen, moet echt in de persoonlijke werkmap.
Dat werkt natuurlijk wel, maar Cor wil hem graag 'zonder omweg' in de personal.xls hebben (klopt toch, hè Cor?)
Klopt inderdaad, maar gebeurt bij mij niet automatisch. Je gaf het zelf al aan: de oplossing va Ad.

Ad, natuurlijk ook hartelijk dank.
Wat jij aangeeft is wat ik ook doe om de macro in die werkmap te krijgen, dus zie ik jouw antwoord als een bevestiging dat het inderdaad niet anders kan.

Off topic:
Hoe gaat het Ad? Deze kant gaat alles goed.
Ik stuur je binnenkort een mail, heb wat min of meer persoonlijks te vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan