Hoe computer geheel opnieuw installeren????

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebbes

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
hallo,

ik heb een probleem met mijn eigen computer dat is: dat er een virus of iets dergelijks op zit,

ik kan hem niet meer opstarten krijg wel een achtergrond te zien maar verder niets, en als ik hem afsluit start hij automatisch weer op :S

maar nu wil ik dus gewoon alles van mijn pc afgooien inc. windows en alles opnieuw erop zetten, maar hoe moet ik dit doen????

en is dit te doen als amateur? (ik ken wel iemand die mij kan helpen met veel verstand van pc's) want ik heb geen zin om hem weg te brengen, ik hoop dat ik dit zelf kan.

dus vraag 1: kan ik dit zelf makkelijk doen?

vraag 2: hoe moet ik dan alle van de af gooien en hoe kan ik windows (microsoft) weer opnieuw installeren?

vraag 3: wat heb ik hier allemaal voor nodig??

Alvast bedankt, (graag snel reageren want het moet met spoed)

gr Robert

Hoi,

Als je de gelegenheid hebt om het samen met degene die je kan helpen te doen, zou ik dat doen als ik jou was.
Kijk gewoon goed over z'n schouder mee, je leert er veel van.
Er zijn wat links die je verder kunnen helpen, maar je geeft zelf aan 'leek' te zijn.
En om snel en zonder verkeerde keuzes je systeem weer in de lucht te krijgen zou ik niet in m'n eentje gaan klooien als ik jou was.

Als je een schijf hebt met windows xp stop je deze in je pc. alles wijst dan zichzelf.
Misschien heb je een Pc met een recovery partitie.Je moet dan tijdens het opstarten van je pc een aangewezen toets indrukken en dan kun je vervolgens kiezen hoe je wilt herstellen.
Maar als je een bekende hebt nodig deze dan uit om e.e.a met je te doen. Kan nooit kwaad en je steekt er waarschijnlijk heel wat van op voor een volgende keer.

Laatst bewerkt:
opnieuw installeren van pc

ik ga zeker die jonge mee vragen, want daar kan ik inderdaad veel van leren, en ga er ook niet zomaar wat mee doen want dan verniel ik het alleen maar :rolleyes:

maar ik heb wel een eigen cd.
maar in pricipe moet dit makkelijk zelf te doen zijn dus?

gr

dit is goed te doen.
eigenlijk wijst het zich vanzelf wel.en volg de linken.

kijk voor de instalatie eens welke drivers je nodig hebt voor moederbord en (indien van toepassing)videokaart,geluidskaart etc etc

schrijf dit voor jezelf op voordat je opnieuw gaat installeren

ik ga zeker die jonge mee vragen, want daar kan ik inderdaad veel van leren, en ga er ook niet zomaar wat mee doen want dan verniel ik het alleen maar :rolleyes:

maar ik heb wel een eigen cd.
maar in pricipe moet dit makkelijk zelf te doen zijn dus?

gr

De installatie van Windhoos op zich wel .... je moet alleen ter voorbereiding de huidige meuk verwijderen en dat gaat via een aantal stappen waar nogal wat mensen niet goed uitkomen ..... maar goed.
Goede raad is duur nietwaar, en je hebt hier vanuit verschillende mensen goede raad gehad ...... :confused:
Neem nu de 'raad' van Ad...... eigenlijk wel logisch: 'Internetverbinding; virusprogramma; updates .....' maar de stappen vooraf, om je de inhoud van je bestaande systeempartitie te verwijderen .... daar gaat het nu juist om ....

Laatst bewerkt:
maar ik kan dus op het momenty niet op mijn pc inloggen, dus ik moet het doen zonder windows, kan niks openen of zo dus kan geen cd lezen of zo, dat is het hele probleem maar kan ik die cd van windows dan wel lezen of hoe moet ik dat zien?

want ik kom tot het scherm waar je een user moet aanklikken en wachtwoord en als ik dan inlog gaat alles fout,

gr

maar ik kan dus op het momenty niet op mijn pc inloggen, dus ik moet het doen zonder windows, kan niks openen of zo dus kan geen cd lezen of zo, dat is het hele probleem maar kan ik die cd van windows dan wel lezen of hoe moet ik dat zien?

want ik kom tot het scherm waar je een user moet aanklikken en wachtwoord en als ik dan inlog gaat alles fout,

gr

Met deze reactie geef je inderdaad aan, dat het gewoon een hele klus voor je wordt om het zelf te gaan doen.

Veel succes verder ......

gr

je zult moeten opstarten vanaf de cdrom.
dit dien je dus intestellen in je bios.
ik kan me ook niet voorstellen dat je mijn links in zo'n korte tijd al helemaal doorgenomen hebt.

dus vandaar dat je met deze opmerking komt.

als ik nou dadelijk (van de week) begin en ik kom er niet uit of er gebeurt iets en ik sluit hem af, gaat er dan iets verloren of kapot of...?

heey,

ik ben er vanmiddag zelf al aan begonnen, en het is gelukt was makkelijker als dat ik dacht, Bedankt!!!

gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan