Hoe controleer ik een mensen,Ik IP adres in win98 ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter B.Kat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Beste Mensen,
Ik ben bezig bij een vriend van mij een internet aansluitng tot stand te brengen via @Home.
Maar nu heb ik alles naar mijn idee goed gedaan maar ik krijg geen verbinding.
Nu kan in Win Xp het IP adres controleren door in Uitvoeren cmd te plaatsen en dan in het dos schermpje IP config/all te typen.
Nu heb ik wel gevonden hoe je dat in beginsel onder win 98 moet doen maar hier kom ik niet verder.
Wat doe ik ? Ik typ in uitvoeren : Command en kom dan in een dos schermpje . maar wat moet ik verder intypen want wanneer ik hier : IP config/all in typ kryg ik niets te zien alleen maar iets over command line.
Wie weet hier wel raad mee?
Vrgr. B.Kat

Installeer even de drivers van de Netwerkkaart.

Wanneer je bij command, ipconfig intypt hoor je uitleg te krijgen. Dit krijg je echter niet wanneer de netwerkkaart niet wordt gevonden.

B.Kat zei:
Wat doe ik ? Ik typ in uitvoeren : Command en kom dan in een dos schermpje . maar wat moet ik verder intypen want wanneer ik hier : IP config/all in typ kryg ik niets te zien alleen maar iets over command line.
Wie weet hier wel raad mee?
In Win98 hoef je in dit geval geen command in te typen.
Voor IP-configuratie gebruik je het commando winipcfg

attachment.php

Guus.

Laatst bewerkt:
Guus abc,
Dit was nu net wat ik weer wilde weten, in een grijs verleden heb ik dat ook wel eerder gedaan, maar mijn geheugen laat mij den laatste tijd nog wel eens in de steek,ook al omdat ik meest werk met WinXP en niet zo vaak meer met Win 95 of 98 in aanraking kom, maar nu ben ik weer even bij de les.

Ook de andere mensen die hebben gereageerd, bedankt en ik zal de vraag op opgelost zetten.

Vrgr.B.Kat.:thumb:

Laatst bewerkt:
B.Kat zei:
in een grijs verleden heb ik dat ook wel eerder gedaan, maar mijn geheugen laat mij den laatste tijd nog wel eens in de steek
Dat valt wel mee, hoor: command > IPconfig /all kan ook - alleen stonden je spaties verkeerd. ;)
Maar zo'n Windows venster is sowieso wat makkelijker. :)

attachment.php

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan