Hoe Cookies bewaren...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DONOVAN

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2001
Hoi,

Ik heb een vraagje.
Iedere keer als ik Internet Explorer afsluit, wordt alles uit de map Temporary Internet Files verwijderd. Dat is precies wat ik wil. Ik wil echter ook dat de cookies worden verwijderd.
Dat kan ik natuurlijk wel steeds handmatig doen, of dmv een klein schoonmaakprogramma, maar ik wil dat enkele cookies blijven staan.
Ik wil bijvoorbeeld niets steeds hoeven in te loggen bij Helpmij.nl of andere sites.
De rest van de cookies wil ik gewoon weghebben.

Mijn vraag is nu: hoe kan ik een paar cookies bewaren, en de rest (laten) verwijderen?

Ik gebruik al tijden Cookies Manager, daarmee kan je cookies bewaren en tegens verwijderen, gratis *klik* Mocht je dit gaan gebruiken dan heb ik een tipje: maak van dat progje een snelkoppeling op je taakbalk, zo kan je na elke internet-sessie ff daarop klikken en kijken of er nog wat moet worden opgeruimd en wat niet. Nog een voordeel, het is een executable, dus geen install.

Dank je...

Dank je wel Gezina.

Ik ga het een tijdje gebruiken.
Ik zet deze topic (nog) niet op 'opgelost', want wie weet komen er nog anderen met tips/oplossingen/programma's.

Ik zoek eigenlijk iets dat het geheel automatisch doet. Iedere keer als ik explorer sluit. Dus zonder dat ik steeds op een snelkoppeling moet klikken.

Ik kan me nog herinneren dat iemand (ik denk T. Kleinkramer) ooit met een pop-up stopper kwam.
Dat was geen apart programma, maar een uitbreiding van Explorer. Heet dat een add on?
Zo'n soort 'iets' zou mij perfect lijken (maar dan voor cookies natuurlijk)

Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit, maar is denk ik toch niet echt wat ik zoek. het is iets té uitgebreid. (met die geluiden enzo)
Het is volgens mij niet echt handig dat ik iedere keer moet gaan antwoorden op de vraag: wilt u een cookie accepteren.
Plus het feit dat het een 30 dagen trailversie is. Ik zoek iets dat simpel, klein, en freeware is.

Je zou ook Opera ipv InternetExplorer kunnen gebruiken, hierin zit een "toverstaf", deze bewaard alle logins dan in een apparte cookie. Ook kun je dan alle cookies bij het afsluiten van opera automatisch laten verwijderen, de toverstaf-cookies laat ie dan staan.

Om dan ergens in te loggen is het een kwestie van in de
werkbalk op de toverstaf drukken en een naam kiezen.
Tevens heeft opera imo nog meer voordelen tov IE.
Misschien het proberen waard?

Laatst bewerkt:
Tsja... Explorer is de enige browser die ik ken, en ben er eigenlijk helemaal aan 'gewend' geraakt. Als ik nu zou switchen naar een andere, zou mijn vrouwtje ook helemaal in paniek raken.
Ik heb gezien dat je explorer ook alle cookies kan laten weigeren door bij Extra/InternetOpties/Privacy voor die optie te kiezen.

Is het dan ook mogelijk om een paar cookies van mijn keuze wél door te laten?
En wat is er dan zo anders als ik alle cookies weiger? Kom ik sommige sites niet op ofzo?

Misschien dat iemand mij dat zou kunnen uitleggen?

Geplaatst door DONOVAN
Is het dan ook mogelijk om een paar cookies van mijn keuze wél door te laten?
En wat is er dan zo anders als ik alle cookies weiger? Kom ik sommige sites niet op ofzo?

Misschien dat iemand mij dat zou kunnen uitleggen?

Jawel je kan onder internet opties in tabblad privacy op bewerken drukken, hier kun je dan sites opgeven welke je wel en niet wilt toelaten. Als je dan ook invult dat je verder geen cookies accepteerd, zul je alleen cookies krijgen van de zelf ingevulde/toegelaten sites.

Ik weet dit niet 100% zeker want zelf heb ik nog nooit zo gewerkt, maar zo zou het logisch gezien moeten werken.
Anders gezina haar oplossing of een firewall met deze opties ingebouwd kan ook. Outpost bv.(mijn favoriet:))

Laatst bewerkt:
Inderdaad mijn progje wil ik nooit meer kwijt! Zo vaak hoef je niet te klikken op die snelkoppeling omdat dit progje de niet gewenste cookies onthoud, die blijven grijs in het rechtervak staan. Heb je trouwens wel een en ander aangevinkt in je Helpmij-profiel qua cookies bewaren en zo?

Cookiepal onthoud wat je met de cookies doet dus eenmaal geweigerd komt ie de volgende keer niet meer,eenmaal geaccepteerd komt ie de volgend keer niet meer ,gaat geheel automatisch verder.

Ok. Ik ga er ff mee aan de slag.

iig bedankt voor de (vele) tips.

Gezina: als dat programma alle geweigerde cookies onthoudt is het zeker wel handig en makkelijk ja.

Thanx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan