Hoe CPU eens zwaar belasten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zit ik even te denken. Als je nu de welbekende pincode neemt die bestaat uit vier getallen 0-9 dan zijn er toch 3628800 combinaties mogelijk?
Dat zou beteken dat er dubbele pincodes zijn!!:p

Of heb ik het nou mis!

Ja, maar omdat een pincode ook moet kloppen met het pasnummer blijven het unieke combinaties.

Raymond Bos zei:
Zit ik even te denken. Als je nu de welbekende pincode neemt die bestaat uit vier getallen 0-9 dan zijn er toch 3628800 combinaties mogelijk?
Dat zou beteken dat er dubbele pincodes zijn!!:p
In het tientallig stelsel kun je met 4 cijfers maar 10^4 combinaties maken. Dat zijn er dus 10.000.
Anders gezegd: met 4 cijfers kun je alle getallen van 0000 t/m 9999 maken - het zijn er dus nog veel minder dan je dacht. :)
Als je tien miljoen pincodes neemt, zal elke afzonderlijke code tussen 0000 en 9999 daar ongeveer 1000 keer in voorkomen.
Maar 10.000 mogelijke codes wil ook zeggen dat je maar een kans van één op 10.000 hebt om de code in één keer te raden.
En dat is veilig genoeg, zeker omdat de meeste apparaten waar je een pincode moet invoeren na 3 pogingen (kans om goede code te raden één op 3.333) de pas inslikken of ermee stoppen.

Guus.

Laatst bewerkt:
Bij mij gebruikt hij bij deze berekening gemiddeld maar 55% van cpu. :confused:

Jozo zei:
Bij mij gebruikt hij bij deze berekening gemiddeld maar 55% van cpu. :confused:
Probeer het eens twee keer tegelijk uit te laten rekenen: ;)

attachment.php

Guus.

Laatst bewerkt:
Dan gebruikt hij dus wel 100% :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan