Hoe data redden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb hier een HD (Seagate, model ST330620A) die zo'n beetje in coma is geraakt.
Er is al een nieuwe in bedrijf, maar een werkstuk waaraan maanden door een scholier is gewerkt (natuurlijk geen back-up...) zou eigenlijk gered moeten worden.

De bios herkent de HD en in Apparaatbeheer zie ik hem bij opslagmedia ook gewoon staan, zegt zelfs bij eigenschappen dat hij perfect werkt..

Bij "Deze computer" of bij "Verkenner" is hij nergens te bekennen.

Is er een tooltje waarmee hij misschien (tijdelijk) te benaderen is?

Zal die scholier wel blij mee zijn, denk ik zo.

Dus: hellup!!!

Zorg dat je weet hoe groot de partie(s) is/zijn en maak ze opnieuw aan met exact dezelfde grote.
Daarna formateren en kijken of de schijf te benaderen is.
Gebruik daarna dit programmaatje om naar de verloren data te laten zoeken.
http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm

Je kan ook eerst kijken of dat programmaatje de schijf/data wel kan zien.

Hallo

Het is altijd jammer om dergelijke berichten te lezen , zekerlijk gezien de hedendaagse "backup" mogelijkheden.....

Indien copieren onder d.o.s. een njet wordt , kun je nog altijd eens ... "recover4all" proberen .

Heb al "ettelijke" sukkelaars hiermee hun data volledig/gedeeltelijk kunnen recupereren....

Peter

Laatst bewerkt:
Gered!

Heb, na al jullie adviezen gelezen te hebben, de HD als master aangesloten en bij 't opstarten gaf hij bij Windows XP telkens een foutmelding (na Go-Back!). Ik denk dat de fat-structuur wat kapot is.

Daarna opgestart met floppy en de HD was toen benaderbaar als C:

Bestand vervolgens veiliggesteld!

Maar... is hij nu echt kapot en kan ik bijv. met Norton Utilities vanaf CD-rom een reparatie uitvoeren of is er een betere manier?

De HD als slave in een windows-systeem hangen werkt dus niet, dwz dan is hij niet zichtbaar.

In ieder geval is de data gered!

Die scholier zal ook wel opgelucht zijn:thumb:

Als je denkt dat het een fat probleem is zou de de harde schijf nog een keer kunnen fdisken en formatteren en kijken of hij daarna wel herkend wordt.

(let er wel goed op welke schijf je Fdiskt:D )

Laatst bewerkt:
Hallo

Nu de data veilig is gesteld , zou ik eens diagnostische software van de fabrikant erop loslaten...

Peter

Waar halen?

Geplaatst door VDK_P
Hallo

Nu de data veilig is gesteld , zou ik eens diagnostische software van de fabrikant erop loslaten...

Peter

Wil ik best proberen, maar welke software en waar haal ik die?

Je zou ff op de site van de hardeschijf fabrikant(seagate) kunnen kijken, voor een diagnostische tool.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan