Hoe de steker aan de kabel ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Wie kan mij plastisch vertellen hoe je een RC45 steker aan een kabel bevestigt met zoon speciale tang. De gebruiksaanwijzing laat het volledig afweten. Het is zoon stekkertje voor verbinding met een hub of modem

grt
elbert
 
Verplaatst van diversen naar >bekabeling. Diversen is voor vragen die nergens anders kunnen. Vragen in diversen die elders gesteld kunnen worden zullen voortaan worden verwijderd.

Haal 2 cm van de buitenmantel af. Zet de draadjes in de goede volgorde.

Oranje/wit
Oranje
Groen/wit
Blauw
Blauw/wit
Groen
Bruin/wit
Bruin

Knip de uiteindes recht af. Druk de kabel rustig in de connector, oranje/wit komt links, opening naar je toe en lipje beneden. Controleer of alle aders goed strak in de connector zitten, schuif de isolatie in de connector en knijp de connector vast.
 
Dus je moet die draadjes met de hand in dat stekkertje pielen ???? Hoe blijft dat zitten of hoe krijg je dat voor elkaar ?? En als ze erin zitten dan de hele zooi in de tang en dan knijpen ????
 
Op het moment dat de aders goed zitten en het omhulsel (isolatie) in de connector is geschoven dan kun je de connector in de tang plaatsen, zowel kabel als connector vasthouden tijdens het plaatsen. Als de connector in de tang zit druk je de kabel nog even aan en dan persen.
 
Maar maar... je krijgt die draadjes toch nooit in die gaatjes van de connector ??????, ik dacht juist dat daar die tang voor was ??
 
Het is een handigheidje maar zeker geen probleem hoor. Je moet van te voren de volgorde al klaar hebben, dus niet draadje voor draadje proberen in te steken.
 
pfff ik geef je bericht als het is gelukt....ik doe dit morgen want ik heb maar een connector en het is voor de internetkabel !!
 
Hilversum-Almere is niet al te gek ver. Ik heb wel een zooi van die connectors voor je.. evt. krimp ik die kabel dan gelijk.
 
Wel heel aardig maar ik wil het zelf leren maar ik hou je aanbevolen.....bedankt.
 
Nou ik ben aan het oefenen, maar die acht priegeldraadjes die krijg je toch nooit tegelijkertijd in de goeie sleufjes????? en je moet ze eerst ook nog blank maken heh dat gaat ook niet vanzelf?? Ik dacht dat ik een wonder tang had gekocht...ik kan het me toch niet voorstellen dat dat niet handiger kan ??
 
De aders hoef je niet blank te maken, de koperen pennetjes gaan dwars door het plastic heen.
 
De truc is dat je ze voordat je ze in de connector stopt al op gelijke lengte geknipt hebt en op volgorde hebt liggen.

Heel voorzichtig duw je de 8 kabeltjes in de connector en je zult merken dat het bijna vanzelf gaat
 
Dat moet haast wel want anders zou heel veel gekken en krankzinnig geworden mensen zien rondlopen nadat ze zoon stekkertje hebben proberen te fixen. Maar goed ik weet nu hoe het moet en ik zal berichten, hopelijk niet vanuit den dolder
 
Uhm...schrale troost, degene die de kabel ten huize Gezina heeft aangelegd deed er ca een half uur over om die draadjes goed naast elkaar te leggen :confused: dat 'record' kan jij makkelijk breken. :D
 
Ik voel nu al dat de uitvinder van die kabeltang een schop voor zun blote **** verdient en dan ben ik nog niet eens met die draadjes bezig er zitten ook nog van die pluisdingen tussen en dan kan je weer geen schaar vinden.
 
in de originele chello kabel heb je de volgende volgorde

bruin witbruin
groen wit groen
blauw wit blauw
oranje wit oranje

ik heb je goed gedaan zoals aangegeven maar nu gaat chello langzamer of lijkt dat maar zo ??

Wat een gedoe trouwens, zijn er nog tips en trucs of apparaatjes om die draadje op de goede plek te krijgen ??
 
Rare kabel van Chello, dat is geen Ethernetkabel dan, de contactjes 1+2 en 3+6 vormen de ader-paren, 1+2 moet een getwist stel zijn en 3+6 ook.
 
Zeg krijg nou wat zit er gewoon een hulpstkje bij die connectoren, kijk dan kan ik het ook...

ja en die kabel is dus groen groen wit ipv blauw wit. kan het daar aan liggen dat die routers het niet doen ???? iK HEB CHELLO GEBELD MAAR WEL METEEN AAN DE LIJN MAAR VERDER.. Nou nou.... dan moet ik in de winkel vragen welke router er het best bij de motorola kan..... kan je net zogoed aan sinterklaas vragen. Ik heb hem gewezen op www.chelloo.com had ie nog nooit van gehoord, kan ie eens lezen waaraan het moet liggen, niet aan de routers dus..
 
Als blauw en groen zijn omgedraaid (in beide connectors) doet dat niets af aan de werking, het is volgens de standaard alleen niet de juiste volgorde.

Die hulpstukjes vind ik helemaal niet lekker werken..
 
Je hebt toch wat meer zicht en zo en als ze er eenmaal mooi doorheen zijn schuif je hem er zo in en dan weet je zeker dat ze goed zitten.... ik had die dingen niet gezien en verwachtte het ook niet wan ik had er een gekocht en dat was zonder hulpstukje....en inderdaad die kleur maakt niks uit als het maar de als de pinnetjes beiderzijds maar corresponderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan