Hoe de voortgang aan te geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hstijnen

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Hoi,

Ik start in een UserForm een tamelijk langdurig proces (getriggered door de click op een selectievakje) en wil de gebruiker laten weten hoe ver het is d.m.v. een melding. Hoe moet dat?
Ik probeer het nu zo:
Code:
   For i = 1 To n
      Label2.caption = "check item " & i & " van " & n
      statements vh proces
   Next i
Maar ik zie pas wat als het proces klaar is.

Groet

Laatst bewerkt:
Welke code gebruik je nog?

Die moet mee binnen de lus staan van de i.

En voortgangsindicatoren zijn goed, maar zij vertragen de code nog meer... Ben je helemaal zeker dat de code op^zich niet beter kan, zodat een indicator misschien niet hoeft?

Wigi

Er staat heel wat code onder "statements vh proces". Die kan misschien iets betr, maar niet heel veel. Ik kan ook een melding geven als i een tiental is, dat verkleint het aantal meldingen.
De vraag is: hoe kan ik het scherm laten verversen zodat de melding echt zichtbaar wordt?

Er staat heel wat code onder "statements vh proces". Die kan misschien iets betr, maar niet heel veel. Ik kan ook een melding geven als i een tiental is, dat verkleint het aantal meldingen.
De vraag is: hoe kan ik het scherm laten verversen zodat de melding echt zichtbaar wordt?

Is Application.ScreenUpdating op False gezet?

Doordat je computer druk bezig is met uitvoeren van de instructies, wordt je userform niet ververst. Dit kun je echter afdwingen met de volgende instructie:

Userform1.Repaint

Userform1 is hierin de naam van je userform.
Deze instructie plaats je direct na de regel waarin je je voortgangsindicator ververst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan