Hoe deinstalleer je software op Windows 10?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
In W7 had je nog de "klassieke weergave", maar waar zit het nu verstopt?

Klik in het configuratiescherm op Categorie en kies dan grote of kleine iconen. Dan komt Programma's en onderdelen weer tevoorschijn.

Gewoon, in het configuratiescherm onder "Programma's en onderdelen" (op dezelfde plek als waar het de vorige 4 Windows versies zat...........)

:D idd. nádat je op grote of kleine pictogrammen hebt gedrukt. Het grappige nieuws is, dat dit ook onder Windows 7 al zo was.

maarre, jjge, je zat wel met je ogen dicht naar dat scherm te kijken.......... het staat er óók in de Categorieweergave, je hebt dus zitten pitten. ;) Ik start even mijn Windows 10 laptopje op en zal je ter ondersteuning een plaatje laten zien.

Daar is 'ie dan (vanaf mijn Win 10 laptop). Volgens mij is de tekst in de rood omlijnde ovaal glas en glashelder, toch?

Bijlagen

• plaatje.jpg
    plaatje.jpg
    93 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt door een moderator:
Je benadrukt het woord FREE. Zou je verbaasd zijn als ik zeg dat dat zonder nadere info een minder handig advies is?
Als topicstarter een 64bits Windows heeft en ook nog eens een 64 bits programma wil verwijderen dan gaat 'm dat niet lukken met de FREE versie...... dat kan 'ie wel met de 30 dagen trial van de betaalde versie.

Buiten windows configuratiescherm om, kan je met ccleaner ook de programma onderdelen deinstalleren. Werkt ook prima.

Inderdaad, zo makkelijk was het :-)

Tja, ik ben nou eenmaal van de commandlinegeneratie, en op zo'n gebruikersvriendelijk schermpje kun je niet op alfabet zoeken... ik ging altijd naar "klassieke weergave" omdat dat al sinds 2000 niet veranderd was. Maar jullie hebben gelijk, het staat er gewoon.

Hallo,

Klein tipje / adviesje:

Misschien voor jou handig als je het Configuratiescherm pictogram op je Bureaublad zet, dan is deze wat toegankelijker. Dat heb ik ook gedaan.

Bij zoeken (vergrootglas) in type: bureaubladpictrogrammen en dan aanklikken Normale bureaubladpictogrammen weergeven of verbergen (=enigste optie).
Vervolgens Configuratiescherm aanvinken en toepassen/OK

Knipsel.JPG

Succes

Je kan hem ook aan je Taakbalk of Startmenu vastmaken. Zelf heb ik m'n bureaublad altijd het liefst helemaal leeg.

Hoi edmoor,

Met stomme toeval kwam ik er achter dat met een rechts-klik op het Start menu logo, de Configuratiescherm in een list naar voren komt. Maar hoe krijg jij hem dan 'vast' in 't Start menu? Ik ben daar ook nog wel is mee bezig geweest, zonder resultaat..

Open het Start menu, tik in: configuratie
Dan staat hij al links in beeld.
Klik er nu met rechts op en maak je keuze.

:thumb:

Ok dan.
In het Start menu kan je die tegel plaatsen in een groep waar je maar wilt, de groep een naam geven, bijvoorbeeld Systeem, en de grootte van de tegel bepalen. Het hoeft geen bestaande groep te zijn, je kan ook een nieuwe maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan