• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe deze specifieke draaitabel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tobbert66

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2018
Beste lezer,
Ik hoop dat er iemand is die me bij het volgende kan helpen. Ik wil via een draaitabel een aantal zaken zichtbaar maken. Ik heb een excel bestand bijgevoegd om als voorbeeld te dienen. Ik zou graag het volgende willen zien.

Kolom B geeft de Tijd in minuten weer
Kolom C geeft het type storing aan

- bij een tijd van 5 minuten is er geen storing
- bij groter dan 5 minuten is er wel een storing
- in kolom C staat als het goed is wat de storing is, maar dit is niet altijd aangegeven.

Ik zou graag in een overzicht in een tabel en/of grafiek het volgende willen zien.

- Aantal storingen
- hoeveel type storingen
- de totale tijd per type storing

met vriendelijke groet

Bijlagen

Beste AlexCEL,
Dit is inderdaad wat ik graag zou willen zien, maar hoe krijg ik de waarden in het veld "kolommen" van de draaitabel en hoe de "Aantal van storingstijd" in het veld van de waarden.
excuus, ik werk voor het eerst met een draaitabel.
met vriendelijke groet,

Als je een cel binnen de draaitabel selecteert, krijg je als het goed is aan de rechterkant te zien het menu "draaitabelvelden".

Hier kun je instellen hoe je de draaitabel wilt opmaken. Wat je in de rijen wilt zien, wat in kolommen en wat bij de waarden en eventueel waarop je wilt filteren. Je kunt velden verslepen tussen de diverse gebieden. Bekijk maar eens wat het effect is.

Als je een veld selecteert bij waarden kun je via waardeveldinstellingen selecteren of je bijv. het aantal, het gemiddelde of de som wilt zien. Ook kan je hier het getal opmaken.

Hallo,

Het wordt me steeds duidelijker, maar hoe krijg ik de velden volgend de bijgaande screenshot in de draaitabel?

met vriendelijke groet,

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    44,3 KB · Weergaven: 25
Van bovenin de tabel (bijv. storingstijd) slepen naar gebied "waarden", dan erop drukken en via waardeveldinstellingen en naar keuze instellen op aantal, som, gemiddelde, max etc. Herhalen voor elk type instelling dat je wilt laten zien.

hallo, dank, dat is me duidelijk. maar ik zie dat je een aantal waardens heeft toegevoegd. b.v. minimaal, maximaal, gemiddeld. hoe krijg ik die er bij?
met vriendelijke groet,

zelfde manier als in #7. Via waardeveldinstellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan