Hoe direct van camrecorder naar DVD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
We hebben hier een zgn. mini DV-recorder met firewire etc. en een goede pc met dvd-brander.

Nu heb ik met Pinnacle wel eens een video gemonteerd en gebrand, maar ik wil wat anders:

Retelmatig moet ik een opgenomen gesprek van ca 15 minuten op een dvd zetten. Dat hoeft niet gemonteerd te worden of voorzien worden van toeters en bellen: gewoon een SNELLE kopie van het gesprekje op dvd. Ik heb Nero 6 op de pc staan. De Pc heeft alle mogelijke ingangen. Camera is een JVC met DV-in en DV-out.

Kan iemand mij een stappenplannetje leveren of wat aanwijzingen hoe dat te doen?

Je zou het met Windows Moviemaker kunnen proberen, maar aangezien je ervaring hetbt met Pinnacle zou ik gewoon bij Pinnacle blijven.
Het is bij jou dus een kwestie van dat gesprekje inladen, importeren in Pinnacle, naampje geven en branden.
Anders laat je het direct door Nero branden.

Je kunt even testen welk programma sneller rendered.
Pinnacle of Nero.
Of dat ook het beste resultaat geeft?
Snelheid wil wel eens wat kwaliteit kosten.

Laatst bewerkt:
ahoe met Nero?

Natuurlijk zou ik het met Pinnacle kunnen doen, maar dat renderen duurt vaak een uur of langer.

Tot nu toe deed ik het met de op de TV aangesloten DVD-recorder en dat gaat best snel (formateren-opnemen-finaliseren), maar 't is iedere keer weer al die kabeltjes etc. en natuurlijk altijd op een moment dat er naar iets gekeken moet worden.

Ik heb met Nero geprobeerd een DVD te maken, maar ik kan nergens als inputbron een camera vinden. Ik wil dus het inlezen naar HD overslaan (als dat kan).
Misschien dat je me daar iets wijzer in kunt maken?

Dat zal dus niet gaan vrees ik.
Voordat er gebrand kan worden zal de data toch eerst op de HD moeten staan.
Ik heb tot op heden nog niet iets kunnen vinden wat die stap overslaat.
Zou wel lekker snel gaan inderdaad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan