• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe dit overzicht duidelijker te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

emel01

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
hi

zie plaatje aub. ik heb m.b.v access en daarna excel, de piek en daluren aangegeven van een bepaalde handeling.

hoe kan ik bijvoorbeeld het hoogste getal van een rij (1 rij= openingstijd verdeelt in uren) automatisch doen arceren? (m.b.v. formule)

andere tip is welkom ik zit namelijk een beetje vast....

groet
m.

Bijlagen

Dit kan door een voorwaarde toe te voegen aan Voorwaardelijke Opmaak, wat je al gebruikt. Voor regel 3 heb ik een voorbeeldje gemaakt.
.
.

Bijlagen

hoi
allereerst bedankt

maar als ik je bestand open zie ik dat deze opmaak voor alle cellen geldt (wat ook goed is!), maar slechts in de 1e rij werkt dit (rode arcering)!! :(

weet waaraan dit ligt : je moet per regel, de formule aanpassen, dat is jammer, je kunt niet met de kwast alles selecteren :(. of is er een andere, snellere manier, waardoor ik dit op alle regels kan toepassen?

Laatst bewerkt:
Ja, ik had het alleen voor regel 3 gedaan, omdat ik eerst wilde weten of dit is wat je wilde. Ik kwam er net wel achter dat er nog een foutje in mijn formule staat.

> Ga naar cel D3 - Opmaak - Voorwaardelijk Opmaak
> Pas de formule aan bij de 2e voorwaarde: haal de $ weg voor de 3 bij $D$3 en $P$3, OK
> Selecteer cel D3 - kopiëren - selecteer D3 t/m P28 - menu Bewerken - plakken speciaal - opmaak.

Laatst bewerkt:
heb zelf idd nog wat gespeeld. het gaat prima, maar voor sommige regels werkt het niet op de een of andere manier! ? zie jij het? net met 2 man overeengekeken hier...

Bijlagen

Je hebt het bereik vergeten vast te zetten met $, zie mijn bijlage en vorige post.

hoi

inderdaad werkt nu weer wat beter, alleen bij 2 tot 3 regels weigert ie..... formule is nu correct zo lijkt het...

Bijlagen

Hij werkt alleen op de oneven regels. Je zult de voorwaarden moeten omdraaien (rode kleur eerst, dan de blauwe).

toch nog kleine vervolgvraag... is dit ook mogelijk om de 2e hoogste waarde aan te geven. (is me zelf al gelukt om de laagste waarde aan te geven met MIN)

just a thought...

wederom bij vvoorwaardelijke opmaak? want heb dit net gedaan maar lukt niet..

bij voorwaardelijke formule heb ik dit gedaan:
=GROOTSTE($F4:$P4;2)

Ja, op dezelfde manier als bij MAX():

=D3=GROOTSTE($D3:$P3;2)

vervelend maar hij doet dit niet in mijn spread....

kun je nog eeeeen keer kijken. dan zijn we geholpen!

super bedankt
em.

Bijlagen

Eerst nog een vraagje dan: wil je de kleinste, de grootste én de op 1 na grootste waarde kleuren? Met de huidige manier gaat dat niet, want je hebt maar 3 voorwaarden tot je beschikking, en 1 daarvan wordt al gebruikt om de hele regel al dan niet lichtblauw te maken. Of je laat die laatste voorwaarde varen, of je zult VBA-code moeten gebruiken. En voor dat laatste zul je dan iemand anders moeten zoeken, want dat gaat mij boven m'n spreekwoordelijke pet

hoi
ja VB code is mij ook "not done"... maar ik wil graag de op een na grootste waarde. ik kan eventueel leven met het wegvallen van de lichtblauwe balkjes om de leesbaarheid te verbeteren dat kan meen ik ook anders...

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan