Hoe dit te doen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet uw plaatje in de <td> laden als achtergrond van de cel en dan kan je in de cel uw tekst plaatsen eventueel nog gestyld met een .class (kleur tekst. paddings enzv...)
vb
Code:
<td colspan="8" align="left" valign="top" background="images/site2-drence_20.jpg"> Hier plaats je dan uw tekst</td>
Mvg
Defietser

SUPER !
Maar nu is er nog 1 klein probleempje.
De tekst komt net tegen de rand en daarom kan je de begin letters niet zo goed lezen ik had het graag een heel klein beetje naar rechts gehad , hoe doe ik dit dan?

Mvg

in de cel uw tekst plaatsen eventueel nog gestyld met een .class (kleur tekst. paddings enzv...)
Zoals hierboven gezegd een class maken.
vb een interne stylsheet met de class .border
Code:
<html>
<head>
<title>homedrence</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<style type="text/css">
<!--
.marge {
	padding: 15px;
}
-->
</style>
</head>
Hieronder dan de class aangeroepen in de <td> met de tekst.
Code:
<td colspan="8" align="left" valign="top" background="images/index_27" class="marge"> <font face="Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer blandit mollis malesuada. Nulla facilisi. Suspendisse potenti. Nunc nec libero sem. Etiam luctus, magna nec vulputate venenatis, velit erat dapibus odio, id sollicitudin lacus lacus vitae metus. Nullam eu vehicula tortor. Aenean sagittis rhoncus blandit. In quis tristique mi. Nunc in turpis nulla, nec luctus urna. Mauris commodo, velit in ultrices dapibus, justo lectus varius massa, sit amet tincidunt nunc enim vitae magna. Morbi id bibendum quam. Aliquam tellus orci, luctus vitae dignissim ac, viverra in quam. Quisque quam leo, gravida a tincidunt at, blandit fermentum nisl.</font> </td>

Laatst bewerkt:
Wow dankje man !
Maar ik weet niets van css , dus wist ik niet hoe ik moest werken met die class enz :o

Hartelijk bedankt !

Je moet in de head van je html pagina een style tag aan toevoegen, en in deze style-tag moet je dan de opmaak in zetten. Dit is natuurlijk de basis wat je later kan uitbreiden.

HTML:
<html>
<head>
   <title>gewoon een titel</title>
   <style>
        .td_class {
           padding:5px; 
        }
   </style>
</head>
<body>
...
<td colspan="8" align="left" valign="top" background="images/index_27" class="td_class">Hier komt dan wat tekst van jou</td>
....
</body>
</html>

Wat je goed ziet is dat er een opmaak wordt bepaald binnen de style-tags voor de class td_class. Deze td_class moet je aanroepen in je td-tag met de syntax
HTML:
class='td_class'

Hoop dat dit je helpt en voor de rest kan je miss even kijken naar een CSS tutorial
http://www.w3schools.com/css/

groeten vreugde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan