hoe doe ik dat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik zou moeten een soort van nieuwsbrief kunnen samenstellen MAAR hij mag niet te zwaar uitvallen en er moeten foto's op kunnen. Een word-document valt te zwaar uit en in een html document zitten de foto's er als bijlage bij wat ook niet goed is.
Het zou dus moeten een document worden met foto's die staan waar ze moeten staan maar wat niet te zwaar uitvalt !
Heeft iemand een idee hoe ik dat zou kunnen verwezelijken ?

De foto's verkleinen uiteraard.
Programmas als photoshop en ik denk ook de nieuwste paint kan het wel mooi verkleinen.

Hier heb je de link van de nieuwe paint.
Het is heel erg veranderd en veel uitgebreider geworden. Het is ook gratis dus je kan het proberen om de afbeeldingen ermee te verkleinen.

En de link: http://www.eecs.wsu.edu/paint.net/

Zorg dat de bestandsgrootte van de foto's zo klein mogelijk wordt.
Zorg er om te beginnen voor dat de foto even groot wordt als hij in het html-document komt te staan.
Je kunt een foto van 1600 x 1200 pixels en 2MB nl. makkelijk in een html-document zetten op een grootte van 160 x 120 pixels, maar het bestand is dan nog steeds 2 MB groot.
Als je hem eerst verkleint (met IrfanView bijvoorbeeld) is die bestandsgrootte meteen al een stuk minder - bijvoorbeeld 100 kB.
Die bestandsgrootte kun je nog verder verminderen door de foto als JPEG op te slaan en tijdens het opslaan de compressie te verhogen. Als je in IrfanView kiest voor Opslaan als JPEG, verschijnt er een venstertje met een schuifregelaar waarmee je die compressie instelt - zie bijlage.
Vaak kun je 40 to 60% compressie toepassen voordat de kwaliteit zichtbaar slecht wordt. Een flinke foto (600 x 450 pixels) kan dan uiteindelijk een bestandsgrootte van 15 tot 25 kB krijgen.
Kan allemaal ook met het nieuwe Paint dat Rhcp en Rve123 aanbevelen, maar dat werkt alleen onder Windows 2000/xp/2003.

Guus.

Laatst bewerkt:
ok, om foto's te verkleinen dat ken ik wel maar..............het gaat er eigenlijk om dat ik niet weet hoe je foto's erbij plaatst in een html email.
zou er me dat iemand kunnen uitleggen?
Misschien kom ik dan al heel ver.

Laatst bewerkt:
Ik heb het ondertussen gevonden.
Wat ik wilde weten is hetvolgende : ik heb nu de nieuwsbrief opgemaakt en de foto's op een server gezet. Die foto's worden dan zo gedownload en zitten niet als bijlage.
Dit is wat ik wilde maar mijn vraag was misschien wat onhandig uitgedrukt.
De nieuwe paint trouwens is heel goed.
Toch bedankt voor jullie reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan