hoe doe ik dit???

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcidan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2010
Ik zit met een virus 'antivirus live' genaamd. Een echt kl***-virus!!!

Op zoek naar de remedie kom ik op volgende site: http://www.2-spyware.com/remove-antivirus-live.html

Ik voer uit wat er staat, maar begrijp niet wat ik moet doen onder punt 4. "Now download renamed Process Explorer (explorer.com) and terminate Antivirus Live processes. Should be [random]sysguard.exe, for example: wmcqsysguard.exe."

Wie kan mij helpen? Liefst in mensentaal. Ik ben een dagelijkse gebruiker, maar in zo'n dingen ben ik niet echt thuis.

Alvast bedankt voor de hulp!

allemaal goed en wel, maar als ik mijn lan-verbinding uitvink, zoals staat vermeld, kan ik slechts één web-pagina bekijken. Daarna vinkt het virus automatisch opnieuw dit vinkje aan, en krijg ik weer enkel hun site... )-:

Scan met beide programma's uit #3 in veilige modus(F8) blijven trommelen tijdens opstarten!

Hallo Marcidan

het is eigenlijk ook helemaal niet zo belangrijk om te weten welke processen er op de achtergrond draaien die kwaad kunnen. Waar het om gaat is of je het kunt verwijderen en voortaan probeert dit zoveel mogelijk te voorkomen door goede software te gebruiken die je vrijhoud van al dit soort gespuis. Alleen een virus scanner is tegenwoordig niet meer voldoende, aangezien er ook veel problemen ontstaan door spyware die proberen je pc te hacken bv., informatie te stelen e.d.

Als je op zoek bent naar een goed en gratis programma download dan: Spyware Doctor mét antivirus

het is eigenlijk ook helemaal niet zo belangrijk om te weten welke processen er op de achtergrond draaien die kwaad kunnen. Waar het om gaat is of je het kunt verwijderen en voortaan probeert dit zoveel mogelijk te voorkomen door goede software te gebruiken die je vrijhoud van al dit soort gespuis. Alleen een virus scanner is tegenwoordig niet meer voldoende, aangezien er ook veel problemen ontstaan door spyware die proberen je pc te hacken bv., informatie te stelen e.d.

Als je op zoek bent naar een goed en gratis programma download dan: Spyware Doctor mét antivirus

Vandaag heb ik Spyware Doctor geprobeerd omdat Mozilla bij mij erg traag werkt op dit moment. Zodra SD heeft gedetecteerd moet je echter betalen, niet echt gratis dus.:confused:

Waar heb je spyware doctor gedownload? Deze is afkomstig van PC Tools en zij bieden het aan op hun website pctools.com. Deze versie moet je ook niet installeren, maar de versie die google aanbied in hun google pack. Check:

http://pack.google.com/intl/nl/pack_installer.html?hl=nl

Deze heb ik namelijk zelf ook geinstalleerd op mijn pc en kan gratis scannen én verwijderen.

Waar heb je spyware doctor gedownload? Deze is afkomstig van PC Tools en zij bieden het aan op hun website pctools.com. Deze versie moet je ook niet installeren, maar de versie die google aanbied in hun google pack. Check:

http://pack.google.com/intl/nl/pack_installer.html?hl=nl

Deze heb ik namelijk zelf ook geinstalleerd op mijn pc en kan gratis scannen én verwijderen.

Dank je, deze is inderdaad gratis, hij leek precies hetzelfde als degene die ik eerder gebruikt had dus is het mij niet duidelijk waar het verschil in zit.
Helaas heeft het niet veel geholpen in de snelheid van het openen van internetpagina's. Bij de eerste die ik opende leek het heel snel te gaan maar bij iedere nieuwe pagina, na de vorige te hebben gesloten, duurt het steeds langer. Zelf het helpmij forum openen duurde weer een tijd.:(. Ik gebruik Mozilla en als ik een internetpagina wil openen blijft M maar aangeven dat ie aan het laden is.

ik heb er ook last van gehad..vrij lastig om het probleem dan te achterhalen. Dit is wel mogelijk maar dan ben je wellicht een paar dagen bezig om het probleem op te sporen, terwijl als je je pc opnieuw laat installeren en meteen SD erop zet dan is ie weer vrij snel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan