Hoe doe ik lang met een Li-ion accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

shiney

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2012
Hallo,

Ik heb een nieuwe Laptop gekocht die een Li-ion accu heeft, ik wil zolang mogelijk doen met de accu iemand tips of ik mijn accu eruit moet halen of gewoon op de netstroom en moet moet ik hem helemaal leeg laten lopen of niet?

Goedemorgen,

Misschien als je deze leest dat het wat duidelijker wordt de Li-ion accu heeft haast geen problemen met laden en levensduur etc.

Laatst bewerkt:
Hier staat informatie over hoe je het langste van jouw accu kunt genieten. Toch ligt het eraan van welk merk jouw laptop is. Accu's van Acer laptops gaan vaak al na 0,75 jaar kapot. In tegenstelling tot de accu's van HP en Toshiba. Deze kunnen, als je geluk hebt, wel 4 á 5 jaar mee gaan. Dat komt omdat zij betere kwaliteit accu's maken. Doorgaans heb je 0,5 jaar garantie op een accu. Ik heb nu een mini-laptop van HP (HP Mini 210-2001sd) en deze laptop (en natuurlijk de accu) is van december 2010. De accu gaat nog steeds ongeveer 5 uur mee, eerst was dit 6 á 7 uur. Ook laad ie wat langzamer op. Dat zijn zeg maar de gevolgen van als een accu wat ouder wordt.

Ik hoop dat ik je geholpen heb met deze informatie.

Suc6:D!

Hoi,

Dat schijnt bij Li-ion accu niet speciaal te hoeven te ontladen.

Wel kan je de batterij-levensduur verlengen door de batterij volledig te ontladen.

Dit is alleen van toepassing op NiCd/NiMh accu's. Dit mag je NOOIT met een Li-ion accu doen. Anders kan deze ERNSTIG beschadigen:eek:. Dus altijd waarschuwingssignalen instellen op jouw laptop/telefoon als de batterij bijna op is.

Suc6:D!

Laatst bewerkt:
O, dus dat is niet zo? Dom van mij:rolleyes:. Hier staat dat wel:

Volledig ontladen van een lithium laptop batterij kan de batterij ernstig beschadigen.

Dat is van die Replacedirect site gekopieert. Ik snap het niet meer:S.

EDIT:
Ik bewaar mijn accu's op mijn slaapkamer bovenop de kast onder een handdoek. Daar is het altijd koel.

Laatst bewerkt:
Die van mij is 3 jaar oud en word veelvuldig gebruikt, vroeger veel zonder kabel tegewoordig maar zelden. Natuurlijk afhankelijk van de instellingen kan ik 40 minuten tot 120 minuten toe met de accu. Dat was 60 tot 180 vroeger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan