Hoe download je via nieuws groepen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackDragon

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Ik heb problemen met bitspirit en ik wil graag downen via nieuws groepen, kan iem. mij uitleggen hoe ik dat doe?

Om met de eerste vraag te beginnen, heb je kabel of ADSL?

Heb je ADSL, via welke provider, en welk abbonement?
Heb je kabel, via welke kabelboer?

Waarom deze vraag?
De kwaliteit en/of ondersteuning voor de nieuwsgroepen verschilt nogal per provider.
Zo zijn er providers die het via de nieuwsgroepen goed voor elkaar hebben, en ook zijn er providers waar je geeneens toegang hebt tot de nieuwsgroepen.

Heb je een provider die geen nieuwsgroepen ondersteund, of waar de compleetheid en/of retentie slecht is, heb je altijd nog de keus van een payserver.

Dit brengt wel extra kosten met zich mee, maar zeker het overwegen waard.

Mvg Patrick

ik adsl van hccnet-lite.
Volgens mij is het een e-tech router.

MVG, Bart

HCC-net is niet de beste provider voor nieuwsgroepen.
De compleetheid ligt rond de 70%. (dit zal je later wel duidelijk worden)

Downloaden via nieuwsgroepen gaat heel anders in z'n werk dan via bv P2p programma's.

In het begin lijkt het zeer omslachtig, maar wanneer je er bekend mee bent, wil je niet anders meer.

Je hebt diverse programma's nodig om te kunnen downloaden van de servers.

Ten eerste heb je een programma nodig om te kijken wat er allemaal gepost wordt op de servers.
Een mooi programma hiervoor is FTD.
Met dit programma kan je dus alleen maar kijken wat er op een server staat, en dus nog niet downloaden.

Voor het downloaden heb je een nieuwsreader nodig.
Een makkelijk en gratis programma is bv Grabit.

Wil je een programma met meer functie's neem je bv Newsleecher.(Overigens niet gratis)
Dit programma heeft verschillende zoekfunctie's in zich zitten voor het snel en gericht afzoeken van de verschillende binaries.

Alles wat je op de servers vindt, is ingepakt met winrar, en in meerdere stukken gehakt.

Nadat je met je nieuwsreader de juiste rar bestanden hebt gevonden op een server, kan het downloaden beginnen.

Nu komt het stukje van de incompleetheid bij verschillende providers.

Het kan nu zijn dat je de rar bestanden niet compleet op de servers ziet staan.
Hiervoor maakt de poster par2 bestanden aan.
Met deze bestanden kan je de incomplete rar bestanden repareren met bv het programma Quickpar.
Nadat je alle rar en par2 bestanden hebt gedownload, en alles hebt gerepareerd, kan het uitpakken van je programma of film bv beginnen.

Je klikt op het eerst rar bestand, en alles wordt uitgepakt tot 1 complete film.

Maar het kan ook zo zijn, dat er te weinig par2 bestanden zijn om alles te repareren.
Je kan dan twee dingen doen:
1) Of je vraagt via FTD aan de poster of mede leechers om extra par2 bestanden.
2) Of je neemt voor een paar euro's per maand een payserver. Dit heeft als voordeel dat dit aanzienlijk je retentie(tijd dat iets op de server staat) verhoogt, en de compleetheid ligt veel hoger.

Ook is vaak de snelheid waarmee je download uit de nieuwsgroepen gecapt door je provider.
Hierdoor kan je niet optimaal gebruik maken van de snelheid van je ADSL lijntje. Met een payserver onderschep je ook dit probleem.

Al bij al een heel verhaal.
Je kan alles nalezen op ldeze site.

Mvg Patrick

Hoi Allemaal,

Ik heb de uitleg gelezen, heb "de sites"gelezen maar ik kom er niet uit...

Als ik bijv. grabIt gebruik en de NG's geupdated heb, dan wil ik deze bekijken.

Goed dan ga ik naar iets compleet (geel) zoeken maar bijna alles is rood of blauw .

En hier zit ik helemaal vast, oftewel ik zie het niet, hoe ik hier verder moet. heb ook wel begrepen dat ik met par2 iets kan repareren.......

hellup.....

gr. Hans

Wanneer je alles incompleet ziet, kan te maken hebben met je provider.

Welke provider heb je?

Mvg Patrick

Hoi Patrick,

Bedankt vast voor je reactie, ja ik heb het probleem bij elke nieuwsreader .

Ik zit bij News.ams.chello.nl (dus chello :-) )

Het rare is ik heb het vroeger wel eens bekeken en toen had ik veel meer complete post.

Ik kan rustig zeggen dat er amper bij b.v. GrabIt een geel "blokje" tussen zit terwijl ik echt de instellingen goed heb staan , en alle faq's er op na gelezen heb.

groet Hans

Overweeg dan eens een payserver.
Voor €7.95 per maand heb je , en een lange retentie, en een grote compleetheid.
Je mag nu eerst 10 dagen gratis proberen.
http://www.tweaknews.nl/

Mvg Patrick

Laatst bewerkt:
Hoi Patrick,

Ik ga dat zeker nu ff doen, wil toch eens kijken hoe het daar gaat.

Maar zou het toch iets met mijn provider te maken kunnen hebben?

Of toch aan mij :o

Gr. Hans

Waarschijnlijk gewoon je provider.

Retentie en incompleetheid is bijna altijd een probleem aan de zijde van je provider.

Mvg Patrick

Nou Patrick daar ga ik dan daar maar op af.

Maar iedergeval bedankt voor je hulp en advies.

Gr. Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan