hoe draadloos te gaan bij Telfort?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raymond7555

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Al ruim 2 jaar bel en internet ik tot volle tevredenheid met Telfort via een Speedtouch 706 modem. Nu ik naast een gewone pc ook een laptop heb gekocht wil ik heel graag over op een draadloos netwerk. Telfort biedt daarvoor tegen betaling van € 70,- een draadloos modem aan die ik tijdelijk van ze mag lenen en weer mag teruggeven aan ze wanneer ik geen diensten meer van ze afneem.
Vraag is dan ook zijn er goede alternatieven, mijn pc mag op dezelfde manier met een draad aan het netwerk verbonden blijven, maar de laptop moet draadloos. Ook moet ik natuurlijk nog gewoon kunnen blijven bellen.
Wat zijn de alternatieven, wat heb ik ervoor nodig en wat kost het?

Alvast bedankt voor jullie support.

wij hebben er een router bij gekocht waar naar mijn weten hetnet niets van weet. Maar volgens mij mag dat gewoon. Ik zou gewoon een router erbij aanschaffen zonder een heel nieuw modem. :thumb:

internetkabel loopt in de router en die maakt er draadloos van. routers heb je in verschillende prijsklasse, ik zou niet voor een al te goedkope gaan omdat daar vaak een slechte handleiding bij zit. En omdat ik van veel mensen hoor dat het installeren soms nogal eens problemen kan geven..

Waarom geld uit geven als je Speedtouch ook een draadloze optie heeft ?

Waarom geld uit geven als je Speedtouch ook een draadloze optie heeft ?

goeie vraag.. :p ik had nog niet eens gekeken wat voor modem het was, ik ging ervanuit dat er geen draadloze optie op zat...

maar in ieder geval zit er dan al een draadloze mogelijkheid op. moet je in de handleiding of op de site van speedtouch even opzoeken hoe je het moet instellen..

router aangeschaft en nu???

Mede op jullie advies heb ik een router gekocht (Linksys WRT54G2) alleen nu begint het heerlijke installatiemenu (op de cd-rom) en daar kom ik al niet doorheen. Als ik voor optie 2 kies (nieuwe installatie en de huidige behouden) loopt hij aan het eind vast en geeft de foutmelding dat hij hem niet heeft kunnen installeren. Veel gezocht op google naar installatietips en daar gaat het veelal over het opnieuw instellen van het IP adres en DHPC servers etc etc. kortom ik kom er niet uit. Wie heeft een soortgelijke installatie en weet het in Jip en Janneke taal uit te leggen?

Ik heb dus een Speedtouch 706 (niet draadloos) modem waar ook mijn telefoonaansluiting opzit. Daarnaast dus de router (Linksys WRT54G2) en Vista. Internetten doe ik via Telfort (voorheen Speedlinq) Volgens mij heb ik nu alles genoemd watjullie nodig hebben. Wie durft de uitdaging aan?

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan