Hoe een 2de HD installeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeknoBel

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Berichten
108
Ik heb net een HD van 120 GB aan mijn pc toegevoegd.
Ik heb een HD van 40 GB die staat als primary master (op het einde van de flat cable). Mijn nieuwe HD van 120 GB is primary slave (op het tussenstuk van de flat cable).
Het aansluiten verliep volgens mij correct.
Ik startte de computer en opende het BIOS. De primary Slave duidde hij aan als "None". Ik heb op IDE Auto Detection gedrukt. Daarop begint hij te detecteren. Maar als hij dat gedaan heeft komen er nog steeds geen gegevens over de schijf te zien in mijn BIOS. Alles blijft op 0 staan. En hij blijft ook "None" aanduiden. Het lijkt erop of hij m'n HD niet kan detecteren. Wat zou er mis kunnen zijn ?
Mijn systeem is een P4 1.8Mhz 512 MB (Soyo moederbord), Win XP Home.
 
Je moet niet alleen de tweede schijf op de slave-aansluiting plaatsen maar ook de switch achter op de schijf in de juiste stand plaatsen. Kijk hoe dat moet op je tweede schijf. Beter is het om deze tweede schijf als master of slave te installeren op de tweede ide-kabel. Je systeem wordt er sneller door.
 
het zal wel, maar heb je de hdd wel eerst geformateerd??? (de nieuwe)
 
Controleer even of je schijven master/slave staan en of in de bios wel de master en slave op auto staan.

Nu zal je bij het opstarten zien dat de schijven worden herkend, vervolgens kan je ze dan in windows partitioneren en formateren (nieuwe schijf alleen dus)
Vervolgens zijn ze zichtbaar en kan je ermee werken
 
Silkcom, je had gelijk ! Ik had geen rekening gehouden met die jumper. Ik heb hem verplaatst naar de stand "Slave".
Toen herkende de computer de nieuwe schijf al gelijk bij het opstarten.
Daarna nog even geformatteerd met partition magic en weeral een probleem opgelost !!

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan