Hoe een .bak-bestand openen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

waltertje

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2003
Onlangs heb ik mijn PC laten formatteren en er een nieuw image van Windows XP op laten zetten. Ik heb vrolijk een backup gemaakt van alle bestanden, maar ondertussen was Davi Adres wel verwijderd, het programma waarmee ik altijd de '.bak' bestanden opende om het ledenbestand te bewerken.
Het opnieuw installeren van het programma leverde alleen een paar foutmeldigen en geen werkend programma op, dit biedt ook geen soelaas. Wat mij betreft installeer ik een ander programma, maar via welk programma kan ik DaviAdres-bestanden exporteren en ze vervolgens importeren? Ik hoop dat hiervoor een oplossing is!!

Bij voorbaat dank voor alle hulp!

Het bak-bestand is het originele bestand, Davi Adres sloeg de bestanden altijd op als *.bak, dus ik zou ook niet weten waarnaar ik ze zou moeten hernoemen...

waltertje zei:
Het bak-bestand is het originele bestand, Davi Adres sloeg de bestanden altijd op als *.bak, dus ik zou ook niet weten waarnaar ik ze zou moeten hernoemen...

Als dat zo is ,Zou ik er in iedergeval nooit een Cleaner over heen halen, want dan ben je ze definitief kwijt.

ik heb ff gegooglt en ik zag dit staan:

Het gaat dan om bijvoorbeeld tijdelijke bestanden (temp files) of .bak-bestanden, backup bestanden die worden aangemaakt en waar je niet om zit te springen. ...

hij zijn dus waarschijnlijk backup bestanden weet je hoe je die moet openen;)

Laatst bewerkt:
Om een voor een op de gestelde vragen antwoord te geven:

Davi Adres is een programma waarmee adresgegevens beheerd kunnen worden.

De schijf is pas geformatteerd nadat ik een backup van de bestanden heb gemaakt, die zijn dus veilig. Het programma op zich, Davi Adres, is echter wel van de HD verwijderd.

En idd, bij nader inzien zijn het niet de .bak-bestanden die ik wil openen, want dat zijn inderdaad waarschijnlijk backups, maar .adr-bestanden. Heb geprobeerd om ze via MS Acces en Excel te openen, maar lukt niet. Ook wat andere onbekende kleine programma's werkten niet.

Misschien dat dit enige duidelijkheid in het probleem verschaft, en dat dit ons dichter naar een oplossing brengt :)

Als het .adr bestanden zijn, dat staat voor adres kan je ze waarschijnlijk alleen openen met je davi adres.

.bak hernoemen naar .adr

En als je Davi nog hebt installeer het weer

Die bestanden kan je alleen maar openen met het prog waarmee ze zijn gemaakt en in dit geval is davi adres.

Davi Adres opnieuw installeren zou de oplossing zijn, maar helaas is het zo dat ik het originele programma niet heb. Een illegale versie geeft een hoop foutmeldingen, waarvan

"A MAPI compliant messaging system required. MAPI.dll couldn't be loaded." er één is,

hieronder nummer twee:
"Can't load Custom Control DLL: 'C:\WINDOWS\system\MSMAPI.VBX"

waarna het programma eindigt met de volgende melding:
"Unexpexted error; quitting".

Misschien dat deze foutmeldingen niets met het illegale van Davi Adres te maken hebben, maar met het feit dat er een nieuwere versie van Windows XP op de PC is geinstalleerd, waarmee Davi Adres niet compatible is.

Bedankt voor het meedenken, meer ideeen?

welke versie van davi adres is het.

Thnx, de tip naar dat andere forum heeft in ieder geval het programma weer aan het werk gekregen. Nu blijkt dit programma, DaviAdres 6.0 te zijn, en mijn bestanden willen nog steeds niet gelezen worden. Ik gok dat dit komt doordat ik voorheen DaviAdres 2000 (deLuxe) gebruikte, maar hoe dit probleem op te lossen?
Ofwel de bestanden importeren naar DaviAdres 6.0, ofwel DaviAdres 2000 ergens vandaan toveren. Kan iemand me hier toevallig mee helpen? De oplossing lijkt in ieder geval in zicht te komen!

Dank, Walter

Misschien helpt het als je de installer van die Davilex Meuk draait in compatabiliteitsmodus voor windows 95 of 98.
Het kan ook zijn dat je VB runtime mist, maar ik zou denken dat die bij XP weg meeschepen

dropl zei:
Misschien helpt het als je de installer van die Davilex Meuk draait in compatabiliteitsmodus voor windows 95 of 98.
Het kan ook zijn dat je VB runtime mist, maar ik zou denken dat die bij XP weg meeschepen

Euh... Dit begrijp ik niet helemaal. Als ik VB runtime mis, hoe kan ik dat zien, en hoe zou dat op te lossen zijn? Verder heb ik in bij het installeren van DaviAdres 6.0 geen keus wat betreft compatibiliteitsmodus voor windows 95 of 98...

Zijn er nog andere oplossingen voor het probleem te bedenken?

waltertje zei:
Euh... Dit begrijp ik niet helemaal. Als ik VB runtime mis, hoe kan ik dat zien, en hoe zou dat op te lossen zijn? Verder heb ik in bij het installeren van DaviAdres 6.0 geen keus wat betreft compatibiliteitsmodus voor windows 95 of 98...

Zijn er nog andere oplossingen voor het probleem te bedenken?

Dat heb je wel, ga in Davi via verkenner opde EXE staan rechts klikken en Eigenschappen , dan krijg je de keus wel,en VBrun kan je zo van het Net plukken

Ik heb davi adress 2000 de luxe hier nog wel liggen.
als ik het bestandje voor je moet openen dan laat e het maar weten.

puppie@helpmij.nl

DaviAdres 6.0 loopt ondertussen op mijn PC, maar uiteraard kunnen de bestanden die in een hogere versie van DaviAdres (waarschijnlijk 2000 deLuxe) zijn gemaakt, niet worden geopend. Iemand enig idee hoe die bestanden geconverteerd kunnen worden naar DaviAdres 6.0?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan