Hoe een berekening veranderen in een app

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo Allemaal,

Ik heb een kleine app, die twee getallen op elkaar kan tellen.

002.jpg

Hierbij heb ik de volgende code gebruikt

Code:
public void calculate(View v){
	    EditText number1text=(EditText)findViewById(R.id.num1text);
	    EditText number2text=(EditText)findViewById(R.id.num2text);
	    Integer num1=Integer.parseInt(number1text.getText().toString()),num2=Integer.parseInt(number2text.getText().toString());
	    Integer ans=num1+num2;  		
	    TextView answer=(TextView)findViewById(R.id.answertxt);
	    answer.setText("Answer: "+ans.toString());

Dus kan nu twee getallen op elkaar tellen (werkt ook), wat ik graag wil (en wat me niet lukt) is dat ik de volgende berekening wil doen 600/13,50.

Weet iemand hoe ik dit moet aan pakken? Ik heb Integer ans=num1+num2; al geprobeerd te vervangen voor Integer ans=num1/num2; geprobeerd
maar helaas.

wat gaat er fout? bedenk dat integers geen kommagetallen kunnen bevatten of uitdrukken

Okay, dat is wel de bedoeling, en als ik een groot getal er inzet, dan stop de app ermee.

Wil namelijk een bedrag delen in uurloon.

In dat geval zul je in ieder geval over moeten schakelen naar "Double" in plaats van "integer"

Moest om 16:00 weg, dus kon geen antwoord meer geven, maar goed dat het is opgelost.

Het werkt goed, vandaar dat ik hem op opgelost heb gezet, echter kom ik wel een probleem tegen, ik heb bij de invul velden bij layout android:inputType="number" neer gezet zodat het toetsenbord meteen op nummeriek komt testaan.
Echer kan ik geen komma in mijn getallen in tikken.

Dat is een "Locale" setting / Decimal seperator "numberformat" ding.

http://developer.android.com/reference/java/text/NumberFormat.html

Als het goed is zou, als de locale goed is ingesteld, het toestsenbord een komma moeten laten zien als je "Dutch" hebt ingesteld. Maar dat werkt niet in alle android versies zie ook hier:

http://stackoverflow.com/questions/...omma-with-numberdecimal-inputtype-in-edittext

Ben geen expert in de android specifieke oplossingen, maar meer Java algemeen dus ik moet hier helaas ook afgaan op google ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan