Hoe een cd te branden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordyvd

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2012
Hallo iedereen,

Ik probeer nu een cd te maken (met mp3's) voor in de auto. In de auto heb ik een Kenwood (een vrij nieuwe, dus mp3s moeten het doen..)
Ik heb Nero 12 als brandprogramma en ik heb de volgende brandopties al geprobeerd:
Burning Rom
- Cd-rom (UDF)
- Audio Cd
- Cd-rom (ISO)
Express
- Jukebox audio-Cd

Telkens als ik de Cd probeer af te spelen, geeft de speler de volgende foutmelding: TOC Error.
Aan de Cd's kan het niet liggen. Het zijn namelijk nieuwe Cd-R's van Philips.

Kan iemand mij helpen?

Ok, in Nero kies CD, Audio, MP3-CD, bestanden selecteren & toevoegen, CD-Brander selecteren, onder Opties Disc-At-Once selecteren, Schijfnaam typen, voor het beste resultaat de laagste brandsnelheid selecteren, mogelijkheid om Bestanden later toevoegen UIT vinken, Verificatie na branden IN schakelen, branden.

TheKnight, ik snap de uitleg niet helemaal. Ik heb al in nero gezocht maar ik kan niet vinden wat je bedoelt.. Ik heb nero 12, dus alles is wat anders dan in vorige. Ook heb ik opgezocht wat de foutmelding was in de handleiding van de cd-speler. Er stond bij dat, of de cd vies was of dat de cd er verkeerd in zat. Dit terwijl de cd gewoon schoon is en er goed in zit

Ok, het ziet er inderdaad wat anders uit, maar het principe blijkft gelijk. Belangrijkste is dat je de Disc-At-Once-modus instelt. Handigste is om te starten met Nero Express, & dat is de Wizard-versie van Nero BurningRom. Hier zijn de betreffende Nederlandse handleidingen:

http://ftp6.nero.com/user_guides/nero12/express/NeroExpress_nl-NL.pdf
http://ftp6.nero.com/user_guides/nero12/burningrom/NeroBurningRom_nl-NL.pdf

Alle handleidingen Nero 12:

http://www.nero.com/eng/support-nero12-manuals.html?language=nld

P.S: De Nero Express zal ongeveer hetzelfde werken, kies dus Muziek, in de lijst MP3, etc.., & dan in het scherm waar je de recorder kiest e.d., moet je mogelijk even op iets van Meer (More) klikken om Disc-At-Once te selecteren, & vooral Finalize disc AAN te vinken, & Write natuurlijk anders simuleert Nero het...

Laatst bewerkt:
Dus ik moet Nero Express openen, dan muziek aanklikken en een Jukebox Audio-cd maken? Dan Disk/session-at-once en Schrijven aanvinken. Maar er staat niks van Finalize Disk..
Nero Express.jpg
Hier heb ik een plaatje toegevoegd van de opties

Opties.jpg
En hier van de brandmogelijkheden

Ok, nee, je moet Audio-CD hebben, niet JukeBox, in het 2de plaatje. In het eerste moet je Disk/Session-At-Once kiezen, & de brandsnelheid naar de laagste stand zetten.

Zie Nero-Express-Gebruikers-Handleiding paragrafen 5.1 & 10.4.1.

Heb je al geprobeerd om de radio te resetten?

Groetjes, WDHBGS

Ik probeer het nu op de manier die TheKnight zei, maar nu kan ik er maar een paar liedjes opzetten (stuk of 16). Niet zoveel als ik graag zou willen.. Is dit altijd zo?

Je brand ze nu als wav files en die zijn groter dan mp3 vandaar dat je er minder op kan zetten.
gewoon juke box audio cd alle mp3 erin zetten en branden.

Laatst bewerkt:
Je brand ze nu als wav files en die zijn groter dan mp3 vandaar dat je er minder op kan zetten.
gewoon juke box audio cd alle mp3 erin zetten en branden.

TheKnight zei juist dat ik ze niet als Jukebox Audio-Cd moest branden..

Daar kan ik niks aan doen.........:p
Het staat erbij als je leest bij jukebox cd:
cd maken met al u favoriete mp3 of wma files bla bla...voor urenlang luisterplezier..
Ook kun je het door op data te klikken en dan data cd alle mp3 erin en bakken maar.

In Nero staat ook bij audio cd alle mp3 of wma bestanden worden automatisch geconverteerd naar orginele audio bestanden dus wav.!!.

Laatst bewerkt:
Ik heb dit al eens een keer geprobeerd, maar toen ik de cd wilde beluisteren gaf de radio weer de TOC Error

Dat zal ik morgen even na moeten kijken. Wat ik wel weet is dat het een vrij nieuwe is. Ook heb ik het al bij een andere radio geprobeerd (ook een kenwood). Deze gaf dezelfde foutmelding

Ok, aha, nou begin ik het te snappen, ik dacht dat je de mp3's al kant & klaar had!..

Wat je dus eerst moet doen is de muziek die je wilt hebben rippen, welke mediaspeler je daarvoor gebruikt maakt niet uit, kan ook met Nero.

Probleem met JukeBox-CD/DvD's is dat die niet met alle CD/DvD-spelers compatibel is, daarom moet je de Audio-CD/DvD-functie gebruiken.

Wat maikel9 al zegt, ook al is het vrij nieuw, even met een LensCleaner-CD de laser schoonmaken, & wat bij het branden is het vooral belangrijk om de laagste brandsnelheid in te stellen om een zo groot mogelijke buffer te behouden waardoor de minste kans op schrijffouten.
Uiteraard Disk-At-Once instellen, & Multi-Sessie uit vinken, anders is de CD/DvD ook vaak niet compatibel. Ik lees verder nergens iets over Finalize - Voltooien - dus ik neem aan dat het in Nero 12 automatisch gaat.

Simpele test is de CD even in een standaard mp3 compatibele CD/DvD-thuisspeler proberen, werkt die daar wel, maar in de auto niet, dan ligt het dus aan de Kenwood.

Laatst bewerkt:
Dus gewoon als Audio-CD de liedjes branden? En wat bedoel je met rippen (sorry, ik ben nieuw met liedjes branden)

Edit: ik heb opgezocht wat rippen is, maar het is de bedoeling dat ik mp3's van de computer op een cd zet, niet andersom (ik begrijp dat dit rippen is)

Laatst bewerkt:
Ok, ja: Je "ript" 1st de CD naar MP3-formaat naar de HardeShcijf op je Computer, & die MP3's brand je met Nero naar een Audio-CD, in officieel MP3-formaat.

Stoom-Cursus:

Plaats Standaard-CD.
Open bv. Windows Media Player (vanaf nu)
Klik Rippen
Klik op pijltje onder Rippen
Klik Bestandsindeling
Klik <MP3>
Klik op pijltje onder Rippen
Klik Bitrate
Klik <gewenste kwaliteit>
Klik Rippen
Klik <CD-Naam (Station:)>

Effe wachten!...... Pizza!!!...

Laatst bewerkt:
Wat ik begrijp is dat ik eerst een lege cd moet rippen voordat ik de cd ga branden? Want de mp3tjes staan namelijk op de computer zelf, deze komen niet van een cd af. Ik heb geprobeerd de lege cd te rippen, maar er staat dat ik er een audio-cd in moet doen (dus een cd met liedjes erop).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan