Hoe een game met meerdere bin en cue files te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne62

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Berichten
13
Hallo,

Ik heb al het eea gelezen over bin en cue files en .iso files maken op dit forum maar ik heb hierin nog geen oplossing kunnen vinden, dus misschien dat iemand mij kan verder helpen.

Ik heb een game gedownload, en deze heeft 2 bin en 2 cue files. De bin files zijn ze elk bijna 800Mb groot.
De CD/DVD writer van mijn laptop is defect dus ik wil er een virtuele CD van maken.

Ik heb iets geprobeerd met (free) MagiISO maar deze kan files tot 300Mb aan. Heb ook Daemon Tools geinstalleerd maar hier kom ik ook niet uit.
Op een gegeven moment installeert hij het spel wel, maar als ik het wil starten vraagt hij om een CD. Deze staat dan, volgens mij, op zo'n virtuele CD maar schijnbaar "ziet" hij hem niet?

Kan iemand mij hiermee helpen

Annemarie
 
Gebruik inderdaad Daemon tools.

Mount daarin de .cue van de eerste cd. Je kan dan beginnen met de installatie vanaf cd1. (dat lukt toch, het starten van de installatie?)

Als er vervolgens om de tweede schijf gevraagd word, dan hier nog niet op ok klikken. Unmount eerst de .cue van cd 1 en mount daarna de .cue van cd 2. Klik dan op ok. De installatie zou nu probleemloos verdeer moeten gaan.

Het kan zijn dat je cd1 hierna weer moet mounten, doe dan hetzelfde als ik hierboven beschreef. (unmount cd2, mount cd1, klik ok.)
 
als hij dan nog om de dc vraagt dan moet je nog even googelen voor een crack,
(of waarschijnlijk is hij al meegelevert zelfs).

leon
 
Als ie de cd niet "ziet" heb je een illegale kopie ;)
 
Al vast heel erg bedankt allemaal.
Ik ga het vandaag of morgen proberen en laat het dan weten of het gelukt is.

Wat die crack betreft, volgens mij heb ik een crack op de 2e gezien.

Groetjes Annemarie
 
Hallo,

Weet niet wat ik hier allemaal kan schrijven? Maar misschien zal ik eerst zeggen om welk spel het gaat? het betreft GTA Vice City, gedownload dus.

Ik heb het gedaan met dat mounten.
Als ik de eerste .cue file mount, installeert hij het spel meteen al op de laptop.
Daarna heb ik unmount gedaan en de de 2e cue file gemount. Omdat daarna verder niets gebeurde heb ik het spel gestart, maar dan vraagt hij weer om een CD.
Als ik kijk wat op die 2e file staat, staat daar inderdaad een crack op, als ik die open zie ik een icon, maar als ik run doe krijg ik de volgende melding:

"This application has failed to start because mss32.dll was not found. Re-installing the application may fix this problem"

groetjes Annemarie
 
Je moet de crack kopiëren naar de installatiefolder van het spel en daarbij het originele bestand overschrijven. Daarna kun je het spel opstarten vanaf je harddisk.
 
vrees dat je de game nog niet helemaal geinstalleerd hebt omdat je zegt dat er na de tweede. cue niets gebeurde.
je zult dus eerst de game even helemaal moeten installen.

meestal gaat t als volgt, nadat je klaar bent met de eerste .cue te mounten, dan zal hij vragen voor een bepaald bestand, of
de 2de cd, of iets dergelijks. ga in deamon tools, en zonder te unmounten gewoon de 2de .cue direct mounten, zo gaat de install gewoon verder. wanneer deze ook helemaal klaar is, dan is de install klaar.

nu moet je de crack plaatsen, die is bijna altijd te vinden ergens in de .cue, je schreef al dat je zoiets zag op de 2de. copieer die, en ga nu naar waar GTa op je hard schijf staat en kopieer de crack over de originele .exe heen. dus overschrijven.
dan dubbelklikken erop en de game start op zeker.

mocht t niet lukken laat t dan maar weten en ik help verder,
succes
leon
 
Kan ook mogelijk zijn dat je de melding krijgt de tweede cd te plaatsen (mounten in dit geval) en dat je daarna dus op ok moet klikken. Dan gaat de installatie verder.

Maar ditzelfde had ik in mijn eerste bericht ook al aangegeven.
 
Zo als ik het me nu even snel kan herrineren, heeft cd2 bij GTA Vice City geen installatie functie.

En is cd2 er alleen maar voor de crack etc.

Zit er geen .nfo bestand bij je download? Daarin staat vaak info over het installeren.

Grt

Rens
 
Zo als ik het me nu even snel kan herrineren, heeft cd2 bij GTA Vice City geen installatie functie.

En is cd2 er alleen maar voor de crack etc.

Ik heb het even nagekeken met het originele spel. Op CD2 staat de muziek (GTA Radio Station), installatie daarvan is optioneel. Tevens moet deze CD in je CD/DVD-ROM speler zitten om het spel te kunnen spelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het even nagekeken met het originele spel. Op CD2 staat de muziek (GTA Radio Station), installatie daarvan is optioneel. Tevens moet deze CD in je CD/DVD-ROM speler zitten om het spel te kunnen spelen.

Dat is waar, maar aangezien dit geen originele is, staat op cd 2 losse audiofiles die je moet copieren naar je program files/rockstar games/gta vice city

en de crack staat daar ook in, zodat je geen cd nodig hebt.

Grt

Rens
 
Dat is waar, maar aangezien dit geen originele is, staat op cd 2 losse audiofiles die je moet copieren naar je program files/rockstar games/gta vice city

Ook met de illegale 2CD versie kunnen de bestanden vanaf CD 2 gewoon geïnstalleerd worden. Je moet dan wel tijdens de setup aanvinken dat je de GTA Vice City Radio Stations wilt installeren. De setup vraagt dan vanzelf om CD2.
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt!

Ik heb inderdaad de crack van die 2e .cue gecopieerd over de originele en ik kan het spel nu starten.

Heb alles opnieuw gemount/geinstalleerd maar kreeg telkens als ik die 2e .cue mounte meteen een vraag waarmee ik deze wou openen. Hier staan inderdaad allemaal geluid filetjes op.
Heb toen de crack hier gecopieerd, ben naar de Programplaats gegaan waar het spel stond en heb hem daar overschreven.

Iedereen die gereageerd heeft: ontzettend bedankt!!

Groetjes Annemarie

PS-je: lees nu van die Radio Stations, ik heb deze inderdaad niet aangevinkt, toen hij daarom vroeg.
 
Laatst bewerkt:
Fjin dat het is gelukt

Veel plezier nog met je spel!

Grt

Rens
 
en nu weet je dus hoe je games moet mounten, en met deze kennis gaat een
wereld van gratis games open. want het mounten van games is bijna allemaal t
zelfde, enkel de namen verschillen soms. soms is het een .cue file, vaak ook een
.iso of een .msd (geloof ik dat t heet), maar t werkt allemaal t zelfde.

dus, happy gaming, and een beetje blijven leechen kan nooit kwaad.

leon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan