Hoe een login/registratie database maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LVgamer98

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Hallo,

Ik heb een vraag hoe moet je een login/registratie database maken ik heb mijn site gehost op hourb.com en daar kun je maar een database maken. zoals je kan zien (bijlage) kan ik enkel in de database niet in de localhost van phpadmin kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste een login/registratie systeem maak voor mijn site zodat als ze inloggen ze een website extra hebben waar ze bv. iets kunnen downloaden.

Mvg en alvast bedankt.

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    75,3 KB · Weergaven: 78
Hallo,

Maak in uw php admin een nieuwe database en dan kies die database en klik op SQL en kopieer deze code :

Code:
CREATE TABLE Users
(
userID int(9) NOT NULL auto_increment,
fullname VARCHAR(50) NOT NULL,
userName VARCHAR(40) NOT NULL,
email VARCHAR(40) NOT NULL,
pass VARCHAR(40) NOT NULL,
PRIMARY KEY(userID)
);
Dat zal een table voor users creeeren.

Laatst bewerkt:
Dus het zal zo lukken want meestal vind ik video's waar je in de localhost/root er van moet gaan

Je kan altijd voor betere tutorials kijken naar phpacademy, localhost vervang. Je dan gewoon met je ip van je host. Gebruik je een gratis host of een betaalde?

@Magneticweb:

Je hebt wel niet erg goed over het ontwerp nagedacht zo te zien. Een paar dingen die me zo even snel te binnen schieten:

- het lijkt me dat een gebruikersnaam en e-mailadres uniek horen te zijn
- het is me niet helemaal duidelijk of je het wachtwoord nu als plain-text of als hash wilt opslaan. Aan de gekozen lengte te zien zou ik een SHA-1 hash verwachten,
maar door het gebruikte datatype (varchar) en de rest van het ontwerp zou ik er niet van staan te kijken dat je het als plain-text wilt opslaan. Mocht je toch een hash
willen opslaan dan kan je beter het datatype char gebruiken, gezien iedere hash dezelfde lengte heeft.
- ik zou toch nog eens goed naar de gekozen lengtes kijken. Het lijkt me heel realistisch dat iemand zijn volledige naam in het e-mailadres gebruikt. Als de volledige naam
uit maximaal 50 tekens mag bestaan en een e-mailadres maar uit maximaal 40 tekens, kan je er vanuit gaan dat je vroeg of laat problemen gaat krijgen.

@CoD_NL

Mss(misschien) is hier een keywoord. (Het zou u mss kunnen helpen. )
Misschien betekent dat hij iets van de code in de tutorial kan gebruiken, het moet niet alles zijn, maar hij kan concept zien.

Het kan zeker gemaakt worden. Het heeft niks te maken of de server gratis of betaald is.

Dus hoe ga ik het beste te werk met het maken hiervan hoe connect ik mijn php file met mijn database

Php file kan jij verbinden met uw database met de volgende code :
Code:
$kon = mysqli_connect("[I]jouwhost[/I]", "[I]jouwgebruikersnaam[/I]", "[I]jouwwachtwoord[/I]", "[I]databasenaam[/I]");
En dan bv een SELECT query zou er als volgt moeten uitzien
Code:
mysqli_query($kon, "SELECT * FROM tabelnaam");

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan