Hoe een MSI bestand installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hbd26

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
Ik wil een msi bestand installeren (AnyRail); helaas krijg ik de melding op mijn privé laptop: "De systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd?"
Wat moet ik veranderen / op welke plek, dat dit wel werkt? Ik ben niet echt handig met dit soort dingen.

Heb een vergelijkbare vraag gezien onder Windows XP (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=1891736). Enkele links werkte echter niet meer, andere werken niet onder Windows 7 en een andere optie snapte ik niet hoe ik dat in Windows 7 moest doen. Wie kan mij helpen?

Gewoon dubbelklikken op het MSI bestand, dan zou de installer moeten starten :p
De foutmelding geeft dus aan dat je geen rechten hebt. Werk je onder een administrator of gebruikers account ?

Als administrator.
Ja, ik ben gewend dat het normaal wel gewoon werkt. Heb het ook op een andere PC met windows 7 gedaan, daar ging het vlekkeloos. Las wel ergens op een forum in t engels over Windows 7 en MSI, maar ik snapte niet echt hoe ik het moest oplossen

In dat topic worden verschillende oorzaken en (tijdelijke) oplossingen aangedragen. Wat op de laatste pagina staat is een makkelijke om mee te beginnen.
Als je op de Orbit / Start knop klikt en je voert in het zoekvak "services.msc" in en daarna op Enter drukken.
De "Windows Installer" service staat bij mij op handmatig.
Als de service is uitgeschakeld moet je deze weer inschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan