Hoe een oudere versie van Windows Live Messenger installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bongers85

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Berichten
55
Een goedenavond,

Zojuist heb ik de laatste versie van WLM geïnstalleerd op mijn laptop. Wat blijkt, dit programma is de essentie verloren. Ik hoef alleen maar te kunnen chatten met mijn contactpersonen, zonder al die extra's.

Nu wil ik graag vragen hoe ik een eerdere versie geïnstalleerd krijg. Hoe moet ik nu te werk gaan? Eerst alles wat met WLM te maken heeft (WLM Live Mesh, Essentials 2011) verwijderen via programma's in het configuratiescherm?

Bij voorbaat dank!

Groeten,

Bongers85
 
Hallo,

Ik zit eraan te denken om een tutorial te maken en te sturen naar het beheer van het Forum.
Dan wil ik eerst even weten of je iets aan mijn tip had.

Stap 1: Essentails 2011 verwijderen.
Type in het typevak in je startbalk: Programma's en onderdelen en druk dan op "enter"

Stap2:
Zoek: Windows Live essentails (door iets aan te klikken en op W te drukken totdat je hem geselecteerd ziet)
Selecteer deze, en klik boven de lijst op: wijzigen/verwijderen.

Download dit bestand, het is de SETUP van windows live essentails 2009.
(dank aan dropbox)
Start de setup, en voor MSN, deselecteer alles behalve Messenger.
hierbij download je in installeer je MSN 2009.
Wat je nu nog kan down, voor windows 7 gebruikers is het compitibaliteit instellen.
Vind bij Comptatibiliteitsmodus aan: Dit programma in compatibiliteitsmodus voor:
Kies in het menu: Windows vista (service pack 2). Je kan ook windows XP nemen. Zolang het maar geen windows 7 is.
Toepassen en OK.

Dan start je MSN opnieuw op, dus eerst helemaal afsluiten rechtsonder in de hoek met de rechtermuisknop.
Start MSN messsenger weert op, meld je aan, en veel plezier!

Bluetooth



Stap 3 (speciaal dus voor windows 7)
Wanneer je je aanmeld, zie je onderin 2 windws live messenger vensters, eentje met je plaatje en je naam waar je niets aan kan.
Deze is overbodig.
Hoe haal je dit weg:
Type in start: msnmsgr.exe en klik met rechts op het resultaat>Eigenschappen.
Ga dan in het venster wat je krijgt naar Compatibiliteit.
 
@bleutooth
Zo simpel zal het niet gaan,verwijderen is al een probleem
er blijft van alles staan,alles op zoeken van live messneger en verwijderen met de hand
zelfs dan blijft er veel staan
een registercleaner er overheen halen helpt ook niet
dus zo makkelijk gaat het niet
na alles grondig verwijderd te hebben ,en weer opnieuw installeren zegt ie nog dat er al een op staat
duuuuuuuuuuuuuusssssssssssss:eek:
ik heb uit eindelijk AMSN erop gezet,werkt perfect
 
Bedankt voor jullie snelle respons. Ik heb geprobeerd Windows Live Essentials 2011 te verwijderen bij 'programma's en onderdelen', maar nadat ik dit gedaan heb, blijft het gewoon in die lijst staan (terwijl de pop-up zegt alle onderdelen van Windows Live te hebben verwijderd).

Zodra ik dan die versie van 2009 opstart, zegt ie dat ik al een recentere versie op de pc heb staan. Hoe kan ik de versie van 2011 alsnog verwijderen? Alvast bedankt.
 
@ didero

Dankjewel voor de link. Welke methode van verwijderen moet ik vervolgens kiezen? Heb de 1e gepakt, maar daarmee bereik ik hetzelfde resultaat als bovenstaand. Ik vraag het eerst maar ff hier voordat ik straks teveel verwijder.
 
Kies voor gemiddeld, dat zou voldoende moeten zijn. Indien het programma een scan vraagt, sta je dat toe. Verwijder al wat het heeft gevonden.
Als de installatie van de oudere versie van WLE opnieuw mislukt: kies dan voor gevorderd.
 
Ik heb voor gemiddeld gekozen, en bij programma's in het configuratiescherm staat nu geen Windows Live Essentials meer, maar zodra ik dan de set up van de versie van 2009 start, krijg ik de melding dat deze niet geïnstalleerd kan worden omdat er een recentere versie geïnstalleerd is. Ik kan dus ook niet kiezen voor gevorderd in Revo Uninstaller, want Windows Live Essentials staat niet meer in de lijst van programma's. Wel staan er twee programma's genaamd 'Windows Live Mesh'. Eén is 'Active X - besturingselement voor externe verbindingen' en de ander 'Active X Control for remote connections'. Moet ik deze ook verwijderen?
 
ok. en die is compatible met hotmail en messenger, of moet ik mijn contactpersonen etc. opnieuw invoeren?
 
Klopt inderdaad. Ik gebruik ook liever amsn, maar mijn kinderen zweren bij WLE. Het is een kwestie van gewoonte, zeker?
 
@didero: aMSN vind ik ook wel fijn en leuk! (virusscanner WLM laten blokkeren? :p )
 
Je moet niets speciaal doen. WLM is geen virus, hé.
Indien WLM opstart bij het opstarten van de PC, kan je dit opstartproces blokkeren als volgt: Start WLM; ga naar opties; aanmelden; doe het vinkje weg bij "WLM starten bij aanmelden Windows"
 
ok bedankt! amsn werkt idd ook goed. precies waarvoor ik het nodig heb. alleen één vraagje nog, waar kan ik die irritante geluidjes afzetten? ik vind het namelijk niet in het menu. bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt:
open een gespreks venster bij contact/eigenschappen/alarm vind je geluid
ik weet verder niet aan welk geluid je je stoort ??? ik hoor weinig:eek:
 
het zijn er idd niet veel, maar ik hoef niet elke keer zo'n geluidje te horen als iemand online komt, iets zegt of als ik een mail ontvang. in het gespreksvenster kan ik alleen het geluid aanpassen voor de betreffende contactpersoon.
 
Ik heb voor gemiddeld gekozen, en bij programma's in het configuratiescherm staat nu geen Windows Live Essentials meer, maar zodra ik dan de set up van de versie van 2009 start, krijg ik de melding dat deze niet geïnstalleerd kan worden omdat er een recentere versie geïnstalleerd is. Ik kan dus ook niet kiezen voor gevorderd in Revo Uninstaller, want Windows Live Essentials staat niet meer in de lijst van programma's. Wel staan er twee programma's genaamd 'Windows Live Mesh'. Eén is 'Active X - besturingselement voor externe verbindingen' en de ander 'Active X Control for remote connections'. Moet ik deze ook verwijderen?

Misschien wat laat maar de melding dat er een nieuwere versie is geïnstalleerd komt uit het register. Verwijder de map MSNMessenger en je kunt een oudere versie van MSN naar hartelust installeren.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger

Albert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan