Hoe een PHP programma starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Hallo forumleden,

Ik heb een op PHP gebaseerd programma gevonden (OWL) maar ik weet niet hoe ik deze moet starten:o

Wie kan mij een tip geven

Hallo forumleden,

Ik heb een op PHP gebaseerd programma gevonden (OWL) maar ik weet niet hoe ik deze moet starten:o

Wie kan mij een tip geven

Als het is wat ik denk, zal je OWL eerst moeten installeren. Er van uitgaande natuurlijk dat je serversoftware en PHP en MySQL hebt geinstalleerd.
De installatie vind je in de map oinstall. Navigeer dus in jouw Browser naar deze map en volg verder de aanwijzingen. Als ik me niet vergis zal je ook eerst een database moeten aanmaken.

Beste kenikavanbis en Mickeys Monkey,

Er is nog geen serversoftware enz. geinstalleerd dat ga ik nu doe door middel van Xampp te installeren en ga dan eens kijken of ik het programma kan starten.

Voor zover alvast bedankt voor jullie reactie

Heb inmiddels Xampp geinstalleerd en Apache, MySql,FileZilla en Mercrury zijn gestart.
Vervolgens via de browser naar de OWL map gegaan map oinstall geopend en dan dubbelklik op index.php
Maar er gebeurd nog steeds niets, ik zal wel iets over het hoofd zien heb namelijk hiervan geen snars verstand van:o
Dit hoop ik op nog een tip van jullie.

Ga je via localhost? Dan kun je namelijk niet dubbelklikken :P Of ga je via "deze computer"? Want dat werkt niet.

Wat je even moet doen is je internet browser openen en in de adres balk tikken:

Code:
http://localhost/

Heb je het OWL script al in de www map van XAMPP gezet? Anders kan XAMPP het ook niet vinden... waarschijnlijk als het daar in staat en je gaat naar localhost zou je instructies moeten krijgen; anders moet je nog een install.php toevoegen aan het eind van de URL.

via xampp kan je ook via //ip van de server:80/
maar xampp is een testserver en niet voor live gebruik
kijk ook naar de script timeout moet kijken in php.ini file
je als je toch je xampp enkel voor owl gebruikt plaats je alle xampp paginas die je vindt in folder htdocs en het onder onder een nieuwe folder en je installatie van owl onder de root plaatsen

maar hiermee ben je al een tijdje zoet

Laatst bewerkt:
hallo Frats

Inderdaad met localhost kom ik weer wat verder maar krijg nu (zie bijlage)

Mijn excuus voor mijn domheid maar van deze materie heb ik nog geen kaas van gegeten.:o

Bijlagen

• localhost.jpg
    localhost.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Heb inmiddels Xampp aan de praat krijg nu het Xampp scjerm als ik localhost in tik:D.
Maar ik kan nog steeds het OWL programma starten.
Ik weet even niet waar ik het zoeken moet.

Iemand nog een tip

J merkt alvast dat je iis ziet dat is niet xampp moet je weet je asp heeft de poort 80 ingepikt dus xampp appache zal dit tonen door het niet volledig op te starten in console. dus of verwijderen die boel of php. of de php.ini laten luisteren op poort 8080 of wat je zelf gaat onthouden
maar let op dat je die poort in de browser altijd dient in te vullen anders kom je op de ander testserver

Hier sluit ik mij bij aan

Wat ik al eerder schreef " van deze materie heb ik nog geen kaas van gegeten"

Ik kom niet verder krijg OWL maar niet draaiend :(

Zijn er nog tips??

Mijn antwoord: Navigeer dus in jouw Browser naar deze map en volg verder de aanwijzingen. is wat ongelukkig, ik draai hier een add-in waarmee dit wel kan. Jij moet dus met http://localhost werken.

Je hebt OWL gedownload ( ik dacht dat dit een gezipt bestand was ) Maak een nieuwe map aan ergens op de PC en noem deze OWL Pak het gedowloade bestand uit naar deze nieuwe OWL map.
Kopieer deze volledige map naar de map htdocs in XAMPP
Zorg nu dat de appache, php en Mysql gestart zijn. Tik nu in de browser http://localhost/OWL
Als het goed is ga je dan iets zien.
Als ik me niet vergis verloopt de installatie via http://localhost/OWL/oinstall
Wat ik ook niet meer zeker weet is dat jevoor OWL eerst een database moet aanmaken om dit te kunnen installeren. Dit kan met XAMPP via PHPMyAdmin.

Zorg nu dat de appache, php en Mysql gestart zijn
Ik heb Xampp gestart Apache en MyQsl zijn gestart maar Apache is toch een PHP of praat ik nu weer onzin?
Of moet ik nu nog een PHP programma hebben, of moet ik ook een add-in installeren?

Nee jij hoeft geen add-in te installeren. Dit verhaal kan je dus vergeten, het gaat over mijn configuratie hier zodat ik geen http://localhost in hoef te type en meteen naar een map op de server kan gaan, waardoor dit adres automatisch in de Browser staat..

Met XAMPP heb je alle programma's die nodig zijn en hoeft je verder niets te installeren. Wel moet je als je de database gaat gebruiken een wachtwoord aanmaken. Dit heb je nodig tijdens de installtie van OWL Dit kan via de XAMPP pagina

Appache is trouwens de server.

Heb gedaan zo als je hebt beschrevenmaar ik krijg deze melding
Code:
: cannot use database owl096
: 1049 (Unknown database 'owl096')
Session halted.

Ik weet dat dit te maken heeft met de database maar owl heeft nog geen vraag gesteld welke database gebruikt moet worden.
Had namelijk al een andre aan gemaakt.
Moet dit nog ergens worden ingesteld??

Mijn excuus voor mijn misschien domme vragen.

Het antwoord staat er dus al

Code:
: cannot use database owl096
: 1049 (Unknown database 'owl096')
Session halted.

Je moet dus eerst via PHPMyAdmin een database aanmaken met de naam owl096

hallo Frats

Inderdaad met localhost kom ik weer wat verder maar krijg nu (zie bijlage)

Mijn excuus voor mijn domheid maar van deze materie heb ik nog geen kaas van gegeten.:o

Kunt er iemand bevestigen maar er draait volgens mijn een iis server op localhost of zo een asp beest (asp test server)

Deze IIS is weer verwijderd

Kom al wel weer wat verder hij kan de OWL database vinden moest toen een table maken "OWL096.prefc" maken
dit heb ik gedaan en ook een index in deze table.
MySql geeft aan dat de database er is en ook de table maar krijg telkens de melding dat OWL de table niet kan vinden.
Heb dit eindeloos herhaalt maar het leverd niets op, het zal ongetwijfeld wel iets kleins zijn maar ik zie het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan