Hoe een raid instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

intered

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
85
Hallo,

Ben al een paar dagen bezig om een SATA raid in te stellen op mijn computer. Maar het lukt maar niet. Ik heb twee HD's in de pc zitten, waarvan de main HD nu opeens door windows in tweeen is gesplitst. Me tweede HD wordt door windows niet aangegeven.

Ik heb het volgende gedaan: via windows een diskette gemaakt (Silicon SATA/RAID driver disk)met hulp van de cd die bij me moederbord is mee geleverd. Me computer opnieuwg opgestart met de Windows CD erin, F6 gedrukt en aangegeven dat ik zelf de Drivers wil aangeven. Vervolgens Windows opnieuw geinstalleerd (aangezien me hardeschijf met een vorige poging gewist was, wat overigings ook klopt?). Maar toen ik na de installatie in verkenner keek, had me PC opeens twee hardeschijven neergezet van me main hardeschijf. En me second HD gaf verkenner niet meer aan.

Zou iemand me please kunnen helpen om een raid te creeren? En wat voor een raid kan ik het best gebruiken?

Hieronder mijn specificatie:

Asus A8N-SLI Deluxe
Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM
Western Digital Caviar SE16 400GB SATA 16MB 7200RPM


Edit: Ik heb via Google reeds antwoord op deze vraag gevonden. Topic kan gesloten worden.
 
Laatst bewerkt:
Raid

Wat je ook doet, dit gaat niet goed.

Je zult twee schijven van gelijke grootte moeten hebben.

In Post met [Ctrl] + je raid creëren en aangeven dat hij bootable moet zijn.

Eric.
 
Mogen wij dan ook weten wat je hebt gevonden?Dan heeft een ander er misschien ook wat aan!!
 
Geplaatst door BANDIT123
Mogen wij dan ook weten wat je hebt gevonden?Dan heeft een ander er misschien ook wat aan!!

Wat ik eigenlijk heb gevonden..... eerlijk gezegd dat ik niks aan een SATA Raid heb. Aangezien ik 2 verschillende HD's in me PC heb zitten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan