Hoe een URL in "Uitvoeren" koppelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
In deze laptop is het besturingssysteem opnieuw geinstalleerd.

Via START - UITVOEREN geef ik vaak een URL op, maar nu start hij IE niet en ´zegt´ dat ik in Configuratiescherm - Mapopties een koppeling moet maken.

En daar loop ik dus wat vast...
Heeft iemand daar een stappenplannetje voor of kan ik het ergens op een site vinden?

Ik neem aan dat je XP hebt.

Dat hangt natuurlijk van het path af. Standaard is de directory c:\windows in het path gedefinieerd. Je zou dus het bestand iexplore.exe dat in de directory c:\Program Files\Internet Explorer zit naar c:\windows moeten copiëren. Heb je dit eenmaal gedaan, dan pas kun je bij uitvoeren bijvoorbeeld het volgende intypen iexplore www.helpmij.nl

Het intypen van 'iexplore' is eenmalig, want dat wordt door de history van uitvoeren al bewaard.

Dennis.

Wanneer ik iexplore ervoor zet start de url goed op, maar als ik hem later weglaat, is 't weer fout, m.a.w. start IE niet op en wordt weer een koppeling gevraagd.

Ergens moet volgens mij opgegeven worden dat wanneer iets wat met www. of http:// begint automatisch ie opstart en de site opzoekt.

Heb een kopie van iexplore.exe in de windowsdirectory geplaatst, maar dan nog niet.

Kun je me nog wat verder helpen?

OPGELOST!

Ik heb bij Configuratiescherm - Mapopties, tabblad bestandstypes iets veranderd.
En nu doet ie het!

Ik vergeleek hier de instellingen met een andere PC die het wel goed doet en ontdekte dat ik bij het bestandstype:

URL: Hyper Text Transfer Protocol (transfer kan ook Overdracht zijn in een andere PC!)

het volgende opnieuw moest definieren:

Actie = open
Toepassing die voor de actie wordt gestart: "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" -nohome %1
DDE gebruiken: aanvinken
DDE-Bericht: "%1",,-1,0,,,,
Toepassing: IExplore
DDE-opdracht (etc): (niets invullen)
Onderwerp: www_OpenUrl

En toen startte hij mooi de url op die je in uitvoeren intikt!

Ik kon daar de button Bewerken niet gebruiken en heb dus de actie open eerst gewist.

Misschien heeft een volgende hier wat aan.
Maar... waarom dat bij mij niet gedefinieerd was snap ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan