hoe een virtual machine portable te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hatseflats2

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2009
hallo,

ik ben sinds kort met virtuele machines in aanraking gekomen en ik vraag mij nu af hoe ik een portable virtual machine kan maken? en welke virtual machine hiervoor geschikt is.

dit om op mijn "werk pc"programma's te kunnen gebruiken welke mijn werkgever niet ondersteund.:rolleyes:

En als TS al geen software kan installeren bij werkgever, hoe denk je dan vmware te installeren. Nog even los van de licentieprijs :)

Link 1. Enterprise class software. Goed voorstel! Als je werkgever wordt betrapt met deze licenties dan kan dit het bedrijf de kop kosten ( in het slechtste geval).

Link 2. ESXi. Dat staat inderdaad bekend om de perfecte ondersteuning van de hardware in huis tuin en keuken pc's. Not. Maar eerlijk is eerlijk, in theorie een oplossing. Alleen lijkt het me niet bepaald handig dat TS steeds z'n pc moet afsluiten om de VM vanaf een stick te booten. Vervolgens de eigen software draaien, om daarna weer terug op te starten met de omgeving van de baas.

Link 3. Niet relevant. Gaat over het booten IN een vm vanaf een usb stick

De eerste oplossing is prijzig, maar werkt. (999 euro voor starter), dit zou in overleg met de wergever voor meerdere mensen in het bedrijf toch een hele goede oplossing zijn.

link 2: Heb je hier zelf wel ervaring mee? het werkt iig beter als jij daar beschrijft. En is zeker het proberen waard.

link3: dat klopt :)

@TS ook is misschien VirtualBox Portable iets voor U, hier heb ik echter zelf geen enkele ervaring mee. http://www.vbox.me/

Laatst bewerkt:
Tsja, het draaien van applicaties die de baas niet ondersteund zou ik als systeembeheerder meteen gehakt van maken: Wat je thuis doet moet je zelf weten, maar software draaien op hardware van het bedrijf en nog (fysiek) binnen het bedrijf is (voor mij) een no-no (officiële waarschuwing via leidinggevende en na herhaald gedrag ontslagaanvraag). Bestraf ik nog erger als blijkt dat het illegale software betreft (direct aanvraag ontslag).
Uitzondering hierop zijn zelf-aangeschafte ipads van medewerkers en laptops van externen. Die mogen Internet gebruiken (buiten het bedrijfsnetwerk om) en stroom, en dat is het dan wel.

Tijs.

Ik sluit me aan bij Tijs. Onlangs nog in contact geweest met het bedrijf waar ook zo'n handige medewerker dacht slim te zijn. € 32.000,- boete, waarvan dus € 16.000,- voor die ene medewerker. En natuurlijk net op een moment dat het wat minder gaat met de cijfers. Bedrijf is akelig dicht bij een failliet geweest.

@RogerS: Helder verhaal... Bedankt voor dit praktijkvoorbeeld.

Tijs.

iedereen bedankt voor de antwoorden ik ga eens even het een ene proberen, eerst thuis en als dit werkt dan kan het ook wel op het werk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan