hoe en wat keuze processor...

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2007
Berichten
3
Hallo ,

Mijn pc is aan een upgrade toe... Het gaat om een Compaq EVO-D300
Processor: Pentium 1.6 Ghz / Socket: 478 / Cache: 256 Kb / bus-speed: 400Mhz

Ik wil de processor graag vervangen voor een snellere... (RAM-geheugen is er voldoende (nl. 1 Gb) vraag is alleen; Stel ik koop een processor van 2.4 Ghz (uiteraard socket: 478) maar met een groter cache-geheugen (bijv.512 Kb) en een snellere bus-snelheid (bijv. 500 Mhz) kan ik deze dan zomaar plaatsen??

Of moet ik persé bij een bus-snelheid van 400 Mhz , en een cache-geheugen van 256 Kb blijven....(omdat deze processor (die nu nog op het MOBO zit deze waarden nu ook heeft..?)

En wat over de voedingspanning ?? De 1.6 Ghz processor die er nu inzit heeft een voedingspanning van : 1.75 Volt
Moet ik bij een andere processor ook kiezen voor exact deze voedingspanning , of mag dat gerust meer of minder zijn..? (auto. aanpassing v.h MOBO)

Wie kan mij hier het juiste advies geven..???


Groeten , Jobra
 
Hoi !

Welke processor je kunt plaatsen is in hoge mate afhankelijk van je MOBO.

Vervelend voor jou is dat je een z.g. OEM-PC hebt, waarbij meestal weinig ruimte is tot upgraden.

Ga es naar de CompaQ-site, kijk bij je systemspec's. Stel evt. je vraag daar rechtstreeks aan HP.

Maar ik voorspel je dat er niet veel speelruimte is.

http://h18000.www1.hp.com/support/files/

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Welke processor je kunt plaatsen is in hoge mate afhankelijk van je MOBO.

Vervelend voor jou is dat je een z.g. OEM-PC hebt, waarbij meestal weinig ruimte is tot upgraden.

Ga es naar de CompaQ-site, kijk bij je systemspec's. Stel evt. je vraag daar rechtstreeks aan HP.

Maar ik voorspel je dat er niet veel speelruimte is.

http://h18000.www1.hp.com/support/files/

Greetz,




Harry.

Hallo Harry ,

Ik had inderdaad ook al 's gehoord over dat HP/Compaq moeilijk was met upgrade mogelijkheden..

Ik ga denk ik maar 's horen bij mensen die ervaring hebben met upgraden bij EVO D300 pc's danwel dat moederbord..

Op de HP/Compaq-site wordt ik niet veel duidelijker dan een handleiding e.d en componenten overzicht..(PDF)

Jij alvast bedankt voor jou tip ofwel advies...

Groet , Jobra
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan