• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe export naar word

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
918
Hi
Vb bestand volgt
Ik hou nu een lijst bij met extra vermoedingen.
Dit zijn per maand een verschillend aantal dagen. En deze komen in een bepaald kleur als een bepaalde cel geen waarde heeft.
Zou ik deze die geen waarde hebben exporteren naar word.
Onder deze vorm
Datum :
Wat:
Van begin u tot eind u
Wie

En dit vooral lijnen van de ingegeven maand
Meer uitleg volgt met vb bestand
 
Ben benieuwd :) Maar Dat kan uiteraard wel; als het op basis van kleur moet dan zul je het moeten programmeren vanuit Excel. Zonder programmeren moet je aan Afdruk Samenvoegen denken, waarbij je dan filtert op een bepaalde waarde in een cel.
 
Of hoe kan ik de gegevens op een ander blqd zetten in de gewenste vorm
 
Ben van gedacht veranderd.

Ik heb een nieuw werkblad gemaakt Juni 2023.

Ik wil de maand bv juni kunnen ingeven.
Dan zouden alle rijen moeten gevonden worden in de tabel voor die maand bv juni en geen waarde hebben in kolom F (Code)
Dan moeten deze komen op het werkblad zoals ik nu de eerste rij van juni er heb op ingevoerd.
Indien er geen werkblad bestaat de ingegeven maand + jaar dan dit aanmaken en als laatste blad zetten en de gegeven er opzetten.

Als ik bij het controleren van gegevens in het systeem van het werk er bv een bepaald datum van juni nog niet is ingevoerd maar de andere wel dan het blad leeg maken en enkel de gegeven van de rij opzetten waar van de kolom f (code)nog altijd leeg is

Denk dat dit via vba zalm moeten gebeuren.

Hoe kan ik zeggen dat er moet gezocht worden in de tabel?

En zou dit dan als pdf opslaan en dan versturen

Al vast bedankt voor de hulp of tips
 

Bijlagen

  • extra vergoeding.xlsx
    20,1 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Is het niet handiger om de niet verkregen extra vergoedingen alleen als PDF op te slaan via een werkblad "Export" waarop je de maand selecteert?
Na het selecteren van de maand wordt dat werkblad gevuld met de gewenste data en lay-out die vervolgens naar PDF geëxporteerd wordt. Na het selecteren van een andere (of dezelfde) maand wordt het werkblad eerst leeg gemaakt en dan opnieuw gevuld.
Moet iedere gevonden rij naar een aparte PDF geëxporteerd worden?
En welke naam moet die PDF krijgen?
Waar moet die worden opgeslagen?
Eventueel kan de PDF ook nog automatisch verzonden worden.
 
Ben niet vertrouwd met export in excel.
Waar vind ik dat in excel 2021?
2de het moeten enkel de rijen zijn die in kolom f geen waarde hebben.
Het gaat enkel om de rijen van de maand zonder waarde in de kolom code. Deze waarvan de achtergrond is gekleurd in de tabel over deze er boven spreken we niet.
Alle rijen zonder code moeten de lay-out krijgen zoals op blad 2 maar onder elkaar.

Boven aan moet de de titel komen ontbrekende extra vergoeding met de naam van de maand.

De naam van de file naam maand jaar.
Opslaan in lokaal op mijn eigen thuis pc.

Hoe kun je dit autmatisch versturen?
Nu log ik eerst in op de mail van het werk en ver stuur het dan.
Kan dit ook automatisch verstuurd worden maar via het e-mail adres van mijn werk. Niet via mijn privé adres. Als dit kan zou ik dat dan ook bij verzonden zien staan in mail van werk?
 
Om te beginnen voor de maand juni.
Code:
Sub juni()
Sheets(2).UsedRange.Delete
With Sheets(1)
    .Range("E:F,H:H").EntireColumn.Hidden = True
    
    .ListObjects(1).Range.AutoFilter 1, 26, 11
    .ListObjects(1).Range.AutoFilter 6, "="
    .ListObjects(1).Range.SpecialCells(12).Copy Sheets(2).Range("A2")
    .ListObjects(1).Range.AutoFilter
     Sheets(2).Cells.FormatConditions.Delete
     Sheets(2).Cells.Interior.Color = xlNone
     Sheets(2).Columns("A:J").AutoFit
     Sheets(2).Range("A1") = "niet uitbetaalde vergoeding juni"
    .Range("E:F,H:H").EntireColumn.Hidden = False

End With
End Sub
p.s. Ik krijg wel pijn aan de ogen van al die kleurtjes.
 
Maar moet wel zo komen als het
Op het 2de blad staat.
Waarom verberg je daar kolommen
 
Maar moet wel zo komen als het op het 2de blad staat.
Leg eens uit waarom dat moet, de gegevens die je vraagt staan er toch overzichtelijk op.

Waarom verberg je daar kolommen
Als je de code begrijpt moet dit duidelijk zijn, SpecialCells(12)= alleen zichtbare cellen
 
Probeer het anders eens hiermee:
 

Bijlagen

  • extra vergoeding.xlsm
    40,1 KB · Weergaven: 28
thx
Ga het eens rustig bekijken
 
Laatst bewerkt:
Maar vergoedingen worden maar 2 maand later uit betaald dus hoe kan ik zorgen dat ik ook nog kan filteren op het jaar ervoor
 
Geef in cel F2 het jaartal op en wijzig
Code:
datum = Format(DateValue("1-" & Cells(3, 6) & "-" & [COLOR=#ff0000]Year(Now)[/COLOR]), "MM/dd/yyyy")
in
Code:
datum = Format(DateValue("1-" & Cells(3, 6) & "-" & [COLOR=#ff0000]Cells(2, 6)[/COLOR]), "MM/dd/yyyy")
 
Vreemd, ik krijg op deze regel een foutmelding
Code:
.Range.AutoFilter Field:=1, Operator:=xlFilterValues, Criteria2:=Array(1, datum)
foutmelding: Methode Autofilter van klasse Range is mislukt.
 
Kan ik een gegevensvalidatie maken in f2 zo een lijst van vorig jaar en huidig jaar.
En kan ik ook zorgen dat de f2 en f3 zichtbaar blijven als ik naar onder scrol
 
Ja, dat kan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan