Hoe Fedora 8 upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Hallo,

Hoe upgrade ik Fedora 8 naar bijvoorbeeld Fedora 13 of hoger.
Alle instellingen moeten wel blijven bestaan en ook alle bestanden.

Groet,

Ik nam nog eens een kijkje maar kan daar niets zinnigs over vinden.

Als je de hd minimaal zo ingedeeld hebt :
/
/home
/swap
formatteer /home dan niet tijdens installatie en het komt goed. Al je e-mail, documenten en instellingen staan in /home.
Maar gezien het leeftijdsverschil tussen fedora 8 en fedora 13 doe een clean install en backup /home eerst.

Dus al mijn bestanden en instellingen en applicatie's en packages staan opgeslagen in /home en als ik die dus weer terug zet na het upgraden dan moet alles het weer doen?

nee, applicaties niet. Die staan o.a in /etc, /bin en zo verder, progjes worden door de root geïnstalleerd en komen dus niet in /home.
Kijk even of je een /home hebt, niet iedere distro maakt /home standaard aan.
Maar zoals ik al zei maak een backup van je bestanden en mails of wat belangrijk voor je is en doe een clean install.
Fedora 8 is van 2007 momenteel is er fedora 19. Weet niet hoe goed je bent met de cli maar als je problemen wilt moet je upgraden.

Nou ik wil upgraden om de reden dat ik 2 monitoren erop aan sluit en die moeten alle bij precies hetzelfde beeld laten zien, dus eigenlijk een projector en een monitor zodat iemand anders kan mee kijken op het tweede scherm, misschien weet jij hoe ik dit moet doen

Daar kan ik je niet mee helpen, als de graka 2 monitoren ondersteunt zou het moeten kunnen.
Probeer het eens uit met de live-cd van fedora 19 of van Mageia 3.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan