• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe filter ik een bereik uit een ander bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelle453278

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2019
Berichten
5
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje... eerst geef ik wat info.

In het tabblad 'klantcodes' staan klantcodes. Hier zou ik graag de documentnummers achter willen hebben uit het tabblad 'documentnummers'.
In het tabblad 'documentnummers' staan klantcodes met een documentnummer, echter staan hier sommige klantcodes meerdere keren in. Dus dat betekent dat een klant meerdere documentnummers heeft.

Ik zou graag in het tabblad 'klantcodes', achter iedere klantcode het documentnummer op willen halen uit het tabblad 'documentnummers'. Het kan voorkomen dat bepaalde klantcodes geen of meerdere documentnummer(s) hebben.

Welke formule kan ik hiervoor gebruiken? Zie de bijlage voor de bestandsindeling. (Ik heb slechts een deel van de totale documentnummers toegevoegd i.v.m. bestandsgrootte.)
 

Bijlagen

  • Map 1.zip
    981,9 KB · Weergaven: 35
Geen enkele van de klantcodes komt terug op blad documentnummers. Is een tegenrekening hetzelfde als een klantcode?

Heb je een draaitabel overwogen? Meest krachtige en simpele oplossing voor je vraag.
 

Bijlagen

  • Map 1 (AC).xlsb
    687,9 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan