Hoe formatteer ik de harde schijf???

Status
Niet open voor verdere reacties.

kalekanarie

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
108
Een kennis van mij heeft mij gevraagd om zijn windows op nieuw te installeren. Bij het opstarten van de computer staat er niks wat lijkt op ''Boot from CD''. Hoe kan ik de hardeschijf formatteren en dan de windows installeren. Hulp is snel nodig!!
 
Hallo,
Staat in de bios de cdrom speler wel als eerste?
 
Je moet inderdaad eerst even de bios in gaan, oftwel de setup (meestal vraagt de computer tijdens het opstarten iets in de trend van "druk op del. voor setup"). Vervolgens moet je ergens de opstartvolgorde instellen. Eerst de A:, of eerst de c: of eerst de d: of (zoals meestal) in concretere termen als HDD1, HDD2, Floppy, CD-ROM. Deze laatste (of het stationsnaam, als die termen gebruikt worden) moet je dus als 'fisrt boot' opgeven. Afsluiten en wijzigingen opslaan, en als het goed is leest de computer tijdens het opstarten eerst de CD alvorens hij op de HDD gaat kijken of er iets opstartbaars is.
 
Ik ben op dit moment niet bij mijn kennis. Maar ik moet in de Bios iets veranderen. Ik snap wel hoe je in de BIOS komt maar hoe ik dan verder ga.... Hoe kan ik mijn opstartvolgorde instellen. Kan iemand me daar meer uitleg over geven?
 
Laatst bewerkt:
Om 10.18 is er snel hulp nodig.
om 13.19 regaeer je pas weer.
Dus zo snel is de hulp niet nodig.

Maar als je in de bios bent dan ga je zoeken naar boot device.
daar zet je als eerste de cdrom speler.
Maar heb je al wel geprobeerd om vanaf cd te starten.
dus cd in de cd speler.
computer echt uit.
even wachten
computer weer aan
dan druk je op een toest om vanaf cd te starten.
dan kun je formatteren en installeren.
 
Om 10.18 is er snel hulp nodig.
om 13.19 regaeer je pas weer.
Dus zo snel is de hulp niet nodig.

Maar als je in de bios bent dan ga je zoeken naar boot device.
daar zet je als eerste de cdrom speler.
Maar heb je al wel geprobeerd om vanaf cd te starten.
dus cd in de cd speler.
computer echt uit.
even wachten
computer weer aan
dan druk je op een toest om vanaf cd te starten.
dan kun je formatteren en installeren.

Mijn kennis ging daarna weg, daarvoor had ik het snel nodig. Maar ik heb in mijn eigen bios gekeken en ik denk dat ik het snap. Ik ga er zometeen naartoe en ik zal het proberen. Jullie horen nog wel van me als het gelukt is, Bedankt voor je hulp:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan