hoe foto in form laten verschijnen voor elke record?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tartuffe

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2010
Hallo,

ik heb een tabel bv met wagens. Naast de beschrijving wil ik ook een afbeelding van elke wagen laten,verschijnen in de form. Als ik een OLE-veld aanmaak en een koppeling doe voor elke record de afbeelding, dan moet ik nog dubbelklikken in de form op het besturingselement van de afbeelding. Dan verschijnt de foto in het groot in een of andere applicatie. Ik zou willen dat de foto binnen zijn besturingselement blijft (en zonder telkens te moeten dubbelklikken).
Bedankt.
Tartuffe

Je vergeet nog te zeggen dat je niet wilt dat de foto als ole-object in de database wordt opgeslagen, omdat de database daar veel te groot van wordt :)
Er zijn verschillende voorbeelden te vinden op dit forum, dus als je daar op zoekt, kom je een heel eind. In dit draadje heb ik een voorbeeldje gepost, bekijk die eens.

Bedankt voor de snelle reactie. Dus is dit niet mogelijk zonder een stukje VBA-code. Raar toch dat dit niet voorzien is.
Tartuffe

De ingebouwde optie is wat mij betreft onbruikbaar, zoals zoveel zaken in Microsoft produkten: het werkt wel, maar kan met een beetje handigheid vaak vele malen beter :)
Overigens is databases bouwen een vak, iets wat ze bij Microsoft ook nog niet doorhebben.

Vanaf Access 2007 is het wel mogelijk om foto's in de database op te nemen..............Maar wil je dat wel..........
Een database wordt in gericht om op een snelle en doel gerichte wijze gegevens terug te vinden. Snel hou je je database door hem zo klein mogelijk te houden.
Een database zoekt sneller tussen getallen dan door teksten. Vandaar dat het verstandig is om steeds herhalende teksten 1 maal op te slaan en d.m.v. een ref(ID) die gegevens te tonen. Teksten maken het zoeken al wat lastiger....., laat staan bitmapjes van enkele Kb's groot. Je grote van je database loopt hierdoor snel.

Ik probeer het altijd zo uit te leggen (Heeft ook met programmeren te maken...)
1 bit kan 0 of 1 zijn. Keuzes zijn makkelijk en snel
1 byte kan 0 - 255 zijn, dat zijn al 255 keuzes extra en zoeken duurt al wat langer (Dat is niet waar te nemen door ons hoor)
1 karakter is 1 byte, met andere woorden hoe meer karakters in de zin, hoe meer bytes gebruikt moeten worden waardoor zoeken nog meer tijd in neemt.
Een Bitmapje gaat al naar de Kbytes..... etc. Hoe kleiner de database of het programma, hoe sneller de database of het programma is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan